0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Przyjemnie jest chudnąć

blogi.szafa.pl/ /j_na

paź. 08

Podstawa jesiennej diety

dodane przez: j_na dn. 08-10-2012 r.
Podstawa jesiennej diety

Jesienią zazwyczaj maleje nasza aktywność fizyczna, zmniejsza się również tempo przemiany materii – organizm spala mniej kalorii niż dostarczamy mu z pożywieniem. Z uwagi na ponurą aurę możemy też odczuwać przygnębienie oraz spadek wigoru, przez co chętniej sięgamy np. po słodycze. Na efekty w postaci dodatkowych kilogramów nie trzeba długo czekać. Aby temu zapobiec, wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach komponowania codziennego jadłospisu

 

1.Podkręć metabolizm

Starajmy się jadać mniejsze porcje, ale częściej – dzięki temu unikniemy przeciążenia układu trawiennego. Aby zadbać o prawidłową aktywność przemian metabolicznych, przed wyjściem z domu zjedzmy pożywne śniadanie np. płatki owsiane z owocami lub sałatkę z dodatkiem orzechów i słonecznika. – Trawienie pobudzi również błonnik znajdujący się m.in. w surowych warzywach (brokułach, kapuście, marchwi) i owocach (śliwkach, jabłkach), a także pełnoziarnistych produktach zbożowych. Nie zapominajmy o piciu dużej ilości niegazowanej wody mineralnej (dwa litry dziennie), a także o fermentowanych napojach mlecznych – jogurtach naturalnych, kefirach czy maślankach – mówi dietetyk Zofia Urbańczyk. Jednocześnie unikajmy pustych kalorii zawartych w słodyczach, a także gotowych dań typu instant, które jedynie zaburzają pracę metabolizmu i przyczyniają się do nadwagi.

 

2. Wzmocnij odporność
Właściwa dieta ma także duży wpływ na kondycję układu immunologicznego. O lepszą odporność powinniśmy zadbać już na początku jesieni. Poranną kawę możemy zastąpić szklanką wody z sokiem z cytryny i łyżeczką miodu. – Aby organizm mógł obronić się przez infekcjami oraz chorobą, wzmocnijmy go odpowiednią porcją witamin, zwłaszcza A i C oraz tych z grupy B. Ich źródłem są owoce (głównie cytrusy), warzywa, orzechy, a także mięso i przetwory mleczne. Pamiętajmy też o produktach zawierających cenny dla zdrowia beta karoten – papryce, dyni czy szpinaku – podpowiada dietetyk. Przed chorobą uchronią nas również minerały, głównie cynk i żelazo zawarte w mięsie drobiowym, czerwonym, serach podpuszczkowych, przetworach zbożowych.

 

3. Zadbaj o dobry humor
Pozytywny wpływ na układ odpornościowy ma również dobry humor i pozytywne nastawienie. Starajmy się unikać stresu – nieregularne posiłki spożywane w biegu oraz zdenerwowanie powodują także odkładanie się tkanki tłuszczowej. Dopilnujmy, aby nasza dieta zawierała magnez, który ukoi układ nerwowy.

 

4. Ruszaj się!

Nawet jeśli pogoda za oknem nie jest najlepsza, nie rezygnujmy z aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Ruch nie tylko pomaga spalić kalorie, ale korzystnie wpływa na zdrowie i tempo metabolizmu. Ponadto w trakcie wysiłku fizycznego wzrasta poziom wydzielania serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Długie spacery, jazda na rowerze, bieganie czy nordic walking pozwalają lepiej dotlenić organizm, wzmacniają odporność i skutecznie poprawiają humor.

 

źródło: zdrowie.onet.pl

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


niawka
Zobacz blog

niawka napisała:

dodane: 08-10-2012 17:23

wiadomo ze jesienią i zimą pokazujemy mniej ciałka, ale za to powinna być większa motywacja dla nas w te chłodne dni - żeby nie zaczynać diet, ćwiczeń i innych działań modelujących nasze sylwetki dopiero wiosną, gdzie juz wtedy mozemy pochwalic się pięknym ciałkiem wypracowanym przez jesień i zimę.
Dlatego dla mnie motywacją jest praca nad sobą w chłodny czas, bo na wiosnę będę już "piękna", gdy inne dopiero będą zaczynały walczyć ;)
 

ellieellie

ellieellie napisała:

dodane: 08-10-2012 14:18

jesienią najgorzej z motywacją:(
 

anetqa00
Zobacz blog

anetqa00 napisała:

dodane: 08-10-2012 14:14

Zwłaszcza miód wielokwiatowy warto jeść , pomaga on w depresji i tak zwanej jesiennej chandrze. Dobry jest też na odporność i ogólnie dodaje sił. A kanapki z miodem i masłem mmmm pycha! :D
 

j_na
Zobacz blog

j_na napisała:

dodane: 08-10-2012 14:13

po co 2 razy pisać ten sam komentarz?
 

SzafireLady

SzafireLady napisała:

dodane: 08-10-2012 13:59

po co kopiować z onetu tutaj?
 

j_na
Zobacz blog

j_na napisała:

dodane: 08-10-2012 13:20

to co mnie interesuje mam w jednym miejscu, nie muszę potem szukać
 

SzafireLady

SzafireLady napisała:

dodane: 08-10-2012 12:56

po co kopiować z onetu tutaj?
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Przyjemnie jest chudnąć

Prowadzony przez:
j_na

Chwila w ustach, wieczność w biodrach :) Zawsze najlepszym momentem na rozpoczęcie odchudzania jest tu i teraz. Jutro - to tylko kolejny dzień ...

O mnie

j_na

Na szafie od: 28-01-2009

Obserwuj

Nie jestem święta, nie potrafię grzeszyć na próżno starasz się anioła znaleźć we mnie A to co o mnie wiesz nic nie znaczy bo jutro nawet ja nie poznam sama siebie (...) Więc pomyśl, proszę nim na dobre do serca weźmiesz mnie bo życie ze mną to randka w ciemno...

Obserwują blog
anuuulka7
wiki_filus
naSskaa
tatiana29
pepa92
patryska_91
nathaira
nicolenkaa
MAGDA14051988
Trojka
ivaa15
edit91
youshem
j_oss
miiszel
ziarnaCzasu
edytka137
Greddy
kruszynka1719
Johanna21xxx
margerita28
sylmaj28
olga_orlo
kokosankaaa
Marticzku
bay123
brukselka12
karolcia1762
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
1