0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

rozmaitosci

blogi.szafa.pl/ /Wisienka_na_torcie

sty. 19

przyczyny nie udanej diety

dodane przez: Wisienka_na_torcie dn. 19-01-2013 r.

Jedna z dziewczyn pod postem napisała mi komentarz że jakiś idiota powiedział że ziemniaki są tuczące ,jednak ja na diecie jem mniej ziemniaków ze względu na to że już po trzech zjedzonych ziemniakach czuje się pełna a chciałabym aby mój obiad składał się z kilku witamin a nie tylko z jednej .Również w poście kilka informacji o tym dlaczego podczas diety nie możemy schudnąć.
Jednak postanowiłam przytoczyć artykuł  o tym że ziemniaki są dobre a nie złe podczas diety jak uważa większość osób :)


 Przyczyny nieudanej diety :

Dieta wymaga jej przestrzegania ! (oczywiście jeżeli zdarzy nam się jakieś potknięcie można je nadrobić poprzez ćwiczenia ale im więcej potknięć tym dieta jest mniej efektywna )

Wiem , ile jem ? 

Nie zapisujemy zjadanych kalori i w ten sposób nie możemy kontrolować tego ile kalori zjedliśmy przez cały dzień ,kalorie muszą być równomiernie podzielone na 5 posiłków oczywiście najlepiej jest zjeść rano jak najwięcej a na wieczór jak najmniej ,gdy jemy poza domem warto jest sprawdzać ile kalorii zawierają gotowe dania i inne rzeczy które będziemy spożywali poza domem , najlepiej jest przygotowywać posiłki wcześniej w domu.

Aby schudnąć 0,5 kg trzeba ćwiczyć przez godzinę 7 dni w tygodniu.
Oczywiście pamiętajcie o tym że ćwiczenia nie oznaczają że można zjeść więcej !: ) możemy tylko wtedy gdy mamy obliczone ile kalorii zjadamy oraz ile kalori spaliliśmy podczas ćwiczeń !:)

śniadanie powinno się zjadać najpóźniej w godzinę od przebudzenia, a kolejne posiłki i zdrowe przekąski powinny wypadać co trzy-cztery godziny. "Przerw pomiędzy posiłkami nie należy przeciągać powyżej pięciu godzin, żeby nie rozregulować metabolizmu

Za mało czasu na sen = dodatkowe kilogramy ! 
Śpijmy dłużej niż 6 godzin ,jeżeli śpimy mniej niż sześć godzin wzrasta  w naszym organizmie za potrzebowanie na kalorie ! :)

Wspomagacze metabolizmu :

Papryczka chilli - nie jeść w dużych ilościach ponieważ w dużych ilościach jest toksyczna , jeżeli musimy pozbyć się palącego efekty papryczki chili w ustach najlepiej jest popić papryczkę mlekiem a nie wodą , mleko rozpuszcza zawarte w papryczce składniki a woda może pogorszyć sprawę.

Błonnik : naturalne sprzątanie naszego organizmu , dzięki błonnikowi nasz organizm pobiera mniej tłuszczów z potraw.

Witaminy z grupy B , Białko ,Kwasy omega 3 ,Woda,


Poniżej również tekst o zaletach ziemniaków :)

W mojej szafie znalazłam kilka nowych ubrań które kiedyś kupiłam i są na mnie za małe ,może któraś z was będzie chciała coś kupić lub się wymienić :)
 

DSC_2419.JPGB
DSC_2415.JPG
DSC_2436.JPG
cudowna-sukienka.jpg
DSC_2432.JPG

Buty rozmiar 39 , Sukienka 38 M dobra też dla L , koszula 38 M , sweter 38 M,
sukienka bershka ,koszula h&m , sweter stradivarius
 

Wartość odżywcza ziemniaków jest niedoceniana. A to błąd. Czy wiesz, że ziemniaki mają więcej witaminy C niż jabłka i dynie, a tyle samo co cukinie? Mają też pięć razy mniej kalorii niż makarony i kasze. Kartofle muszą być jednak odpowiednio przyrządzane, by nie straciły witamin i minerałów.

Ziemniaki są lekkostrawne, a zawarte w nich związki są łatwo przyswajalne. Prawie nie zawierają tłuszczu (ok. 0,1 proc.) i dostarczają mało kalorii (średnio 77 kcal w 100 g). Do tego mają właściwości zasadotwórcze, dzięki czemu równoważą kwasotwórcze oddziaływanie na organizm mięsa, z którym je zwykle podajemy. Ziemniaki obfitują w potas obniżający ciśnienie krwi oraz magnez, który jest budulcem zębów i kości, poprawia przemianę materii, łagodzi stany zmęczenia i stres. Mają też nieco wapnia, żelaza i fosforu. Dostarczają także niemal wszystkich witamin – najwięcej jest w nich witaminy C. Szare bulwy mają nieco witamin A, B1, B2, B3, B6 i PP. Wprawdzie nie ma ich zbyt wiele, ale – jako że jadamy ziemniaki często i w sporych ilościach – są ich ważnym źródłem. Poza tym kartofle zawierają błonnik, który ułatwia trawienie, pomaga w walce z nadwagą i obniża poziom cholesterolu.
Mają wprawdzie niewiele białka (2 proc.), ale gdy uzupełnimy je pełnowartościowym białkiem zwierzęcym (czyli w zestawie ziemniaki plus porcja mięsa), zostanie ono najefektywniej wykorzystane Poza tym ziemniaki są źródłem energii, której dostarcza skrobia (14–25 proc.). Warto wiedzieć, że stare ziemniaki są bardziej kaloryczne niż młode, ale mają mniej witaminy C. Za to zawierają więcej potasu i fosforu, witamin B1 i B6.


 


Ziemniaki: sekrety przyrządzania

W bulwie ziemniaczanej składniki rozmieszczone są nierównomiernie. Najwięcej minerałów i witamin kryje się tuż pod skórką. Natomiast w środku gromadzi się głównie skrobia. Dlatego obierajmy ziemniaki cienko, a jeszcze lepiej gotujmy je lub pieczmy ze skórką, która chroni cenną zawartość. Straty składników odżywczych ziemniaków gotowanych w łupinach wynoszą do 20 proc., a obranych do 54 proc. Większość witamin zawartych w ziemniakach jest rozpuszczalna w wodzie. Dlatego ziemniaków nie obieramy na zapas i nie zostawiamy zalanych wodą, tylko gotujemy w małej ilości osolonej wody, możliwie jak najkrócej, i od razu podajemy. Mała ilość płynu i większe stężenie soli obniżają straty składników odżywczych. Wywar można wykorzystać do sosów i zup. Jeszcze lepiej gotować ziemniaki na parze. Gotując w ten sposób obrane ziemniaki, stracimy tylko 10–25 proc. cennych składników. Innym dobrym sposobem ich przyrządzania jest pieczenie. Natomiast podczas smażenia straty witaminy C mogą dochodzić do 45 proc., a przy tym rośnie kaloryczność. Z tego samego powodu lepiej unikać mocno przetworzonych wyrobów z ziemniaków – chipsów, frytek czy gotowego purée: niewiele w nich wartości odżywczych, za to dużo tłuszczu i sztucznych dodatków.

 

 

 

 

więcej na moim blogu które adtes znajdziecie na głównej stronie mojej szafy

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


lasdeszczowy
Zobacz blog

lasdeszczowy napisała:

dodane: 19-01-2013 22:36

Liczenie kaloryczności, z góry zaplanowana dieta, proszę Cię. Jeśli już piszesz o porażkach, taki schemat jest jedną z najczęstszych przyczyn. Zamiast liczyć kcal jedzmy po prostu mniej. Stosowanie z góry ustalonego planu jest bez sensu- schematy zwykle powodują irytację- zdajmy się na własny rozum.

7dni w tygodniu ćwiczyć? A wiesz, że POTRZEBNA jest przerwa, a wysiłek, wysiłkowi nie równy? Każdy dodatkowy g wyrobionych mięśni to dodatkowe kcal spalone, idąc dalej: człowiek który przez np. 2miesiące trenował mięśnie (i przybyło mu ich trochę), spali więcej kcal na 30min biegania, niż przed rozrostem mięśni ;)
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

rozmaitosci

Prowadzony przez:
Wisienka_na_torcie

;)

O mnie

Wisienka_na_torcie

Na szafie od: 30-07-2012

Obserwuj

;)

Obserwują blog
aga2802
madzia88lena
maja2288
Pauleena
miiszel
z_pazurem
Greddy
ueuple
assienkaaaa
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
0