0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

z-innej-beczki

blogi.szafa.pl/ /nieCwiedziasta

cze. 17

E-bay, złote rady sprzedającej;)

dodane przez: nieCwiedziasta dn. 17-06-2014 r.
E-bay, złote rady sprzedającej;)

Czasem wystarczy się zaprzeć, przezwyciężyć brak motywacji na kiwnięcie choćby palcem . Udało mi się i pewnego dnia zmusiłam się na porządki jakie już dawno, dawno temu powinnam była zrobić. Odwlekałam w czasie aż w końcu  na hop, hura wystawiałam wszystko co wpadło mi w ręce. Dzięki temu użyłam konta którego używałam tylko do kupowania, mam na myśli ebay. Konto dzięki któremu pozbyłam się czegoś co było mi zbędne zaś innej z Was okazało się być przydatne. Daje drugie życie przedmiotom a przynajmniej próbuję;) , które zostały wyparte przez nowe rzeczy a szkoda mi było ich wyrzucić ze względu na sentyment, dobrą kondycję a przede wszystkim przez myśl "a nóż, widelec jeszcze mi się to przyda" Nic bardziej mylnego, nie ma się co oszukiwać...

Nie jest to szał, pał jak to mówią ale każda z nas ma inne gusta i jak widać znajdzie się  osoba, która się  zauroczy czymś co mi było powodem do nerwów z powodu braku miejsca ;P Jestem bardzo zadowolona gdyż dopisało mi szczęście i pozbyłam się 95% moich zbiorów dzięki czemu dostałam baaaardzo duży zastrzyk gotówki:) W związku z tym, że bawię się w to od około 3 miesięcy zdążyłam zauważyć pewne zależności prowadzące do sukcesu czyli sprzedaży danej rzeczy. Oto kilka rad, może i Wam okażą się pomocne-oby!


Sieć kontaktów, za każdym razem kiedy coś sprzedam wysyłam wiadomość do kupującego z prośbą o dodanie mnie do listy ulubionych sprzedawców. Dzięki temu jest informowany o wystawionych w przyszłości moich aukcjach. Zawsze staram się aby nasz kontakt był dobry, odpisuję na każde wiadomości, czasem nawet na durne zapytania;P Miałam sytuacje, że kobieta kupiła u mnie kilka rzeczy każda w innym czasie gdyż na bieżąco obserwowała co dodaję dzięki liście o której mowa-więc warto dbać o dobry kontakt!


Zaufanie, nie ograniczaj się tylko do kontaktu poprzez ebay, podaj adres mejlowy czasem kupujący proszą o więcej zdjęć i swą prośbę wysyłają bezpośrednio na wskazany przez Ciebie adres. Mnóstwo ludzi korzysta z różnorodnych komunikatorów więc warto i na nie podać namiary, bezpośredni kontakt to podstawa;)

Zdjęcia, każdy z nas je uwielbia. Im więcej dokładnych zdjęć przedmiotu tym mniej wątpliwości które możesz ewentualnie wzbudzić u kupującego. Wisze na swoim przykładzie że gdy coś kupuję zawsze miedzy dwoma sprzedającymi wybieram tego który dokładniej sfotografował przedmiot, wiem że nie kupuje kota w worku!


Opis przedmiotu, im bardziej szczegółowy tym lepiej dla nas. Mniej pytań ze strony potencjalnego kupującego. Opis przedmiotu powinien zawierać jak najbardziej szczegółowe informacje odnośnie  stanu technicznego i wizualnego oraz dodatkowych cech. Dobrze jest z góry podać wytyczne co do kosztów wysyłki i zachęć do obejrzenia pozostałych swoich aukcji, jeśli takowe posiadamy. A powinniśmy, im więcej aukcji w jednym czasie tym lepiej dla nas. Niech mają kupcy w czym wybierać;)
Zadbajmy o to aby zabrakło błędów ortograficznych oraz stylistycznych to niejednokrotnie odstrasza;]


Tytuł aukcji, to już połowa sukcesu. Powinna się tam pojawić marka przedmiotu, kolor, rozmiar w przypadku ubrań wskazówka czy jest to łaszek dla mężczyzn czy tez kobiet. Zaznacz czy jest to rzecz nowa z metką czy też używana...Im dokładniej stworzysz tytuł tym większa szansa że kupujący trafi  tagując w słowa klucze zawarte w Twoim opisie.


Kiedy wystawiać? Jeśli decydujesz się na  licytację ogromne znaczenie ma godzina i dzień zakończenia aukcji. Dobrze postąpisz jeśli Twoja aukcja kończyć się będzie w godzinach wieczornych, kiedy to już większość siedzi sobie w zaciszu domowym i tak jak ja teraz buszuje po necie w poszukiwaniu okazji;) W moim odczuciu najlepiej kiedy aukcja będzie się kończyć  pomiędzy 21:00 a 23:00.Kolejny po godzinie ważny czynnik-dzień planowanego zakończenia aukcji. Najlepiej piątek, sobota i niedziela. Zawsze biorę pod uwagę różnego rodzaju święta.  . Są Święta Bożego Narodzenia czy też Wielkanoc kiedy ludzie są z rodziną wiec stronią od komputera a są pojedyncze dni wolne które wypadają w środku tygodnia więc ludzie nigdzie nie wyjeżdżają, spędzają ten czas w domu często się nudząc więc uciekają do komputerów i to nam sprzedawcom sprzyja:D Dobry okres na wzmożonego ruch na naszych kontach przypada   na okresy przed świętami, ludzie poszukują oryginalnych prezentów. Nie takich które każdy może kupić w każdym sklepie...


Kup teraz/ licytacja, zależy co sprzedajesz jeśli rzecz jest niepowtarzalna, rzadka zdecydowanie licytacja i zdecydowanie od mega możliwie najniższej ceny. Często zaczynam od 0,99 i to kusi. Ludzie się biją i wychodzę z tego z podniesioną głową bo cena winduje i często kończy się z zadowalającym efektem, często lepszym niżli oczekiwałam. Jeśli zamiaruje sprzedać coś "popularnego" wybieram kup teraz z opcją najlepszej oferty. Ludzie niekiedy sami sugerują cenę;)


Komentarze, póki co ciesze się samymi pozytywami a to dodatkowo zachęca kupujących. Jestem godna zaufania;) Sama też daję przemyślane opinie po zakończeniu transakcji, każdy inny dopasowany indywidualnie do danej udanej sprzedaży. Staram się bardzo aby zapracować na pozytyw, interesuje się czy przesyłka dotarła, czy ktoś jest zadowolony czy dana rzecz pasuje...Ludzi satysfakcjonuje to że się interesuje a nie postępuje w stylu" dostałam kasę nic więcej mnie nie obchodzi" Oni później wracając jak pisałam wyżej;)
Jeśli dorobiłaś się negatywa pamiętaj jest to sygnał ostrzegawczy dla potencjalnych klientów co niestety ich odstrasza, więc uważaj !

 

To takie moje złote rady które zaobserwowałam na swoim przykładzie, no cóż nie pozostaje nic innego jak życzyć owocnej przygody z portalami aukcyjnymi;)
Pozdrawiam!





 

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


nieCwiedziasta
Zobacz blog

nieCwiedziasta napisała:

dodane: 21-06-2014 17:26

kingusia242 jestem na szafie od niepamiętnych czasów i rzeczywiście dużo, dużo się tu pozmieniało od szaty graficznej która jest bardzo korzystna po mniej korzystne zmiany mam tu na myśli prowizję. Odstraszyło mnie to i myślę że nie tylko mnie a wiele, wiele innych dziewczyn.... Ale z sentymentu zostałam (;
 

kingusia242

kingusia242 napisała:

dodane: 20-06-2014 00:33

Bardzo ciekawy wpis, sporo czytania ale warto;)
Też swego czasu dobrze wiodło mi się na szafie, ale teraz widać tu zastój, przez prowizję niestety sporo osób przeniosło się na konkurencyjną stronę-ja sama też mam tam konto i nie narzekam, dzieje się tam więcej niż tutaj a szkoda, bo strona jest fajnie, przejrzyście zrobiona.
 

Trusiek
Zobacz blog

Trusiek napisała:

dodane: 18-06-2014 12:04

Fajny wpis, z zaciekawieniem przeczytałam cały :)
Sama nigdy na ebayu nie sprzedawałam, ale na all zdarzyło mi się :P
Rady bardzo przydatne, szczególnie te z zakończeniem aukcji, niby oczywiste ale o tym nie pomyślałam
Zostawiam♥ ;)
 

marys23
Zobacz blog

marys23 napisała:

dodane: 18-06-2014 00:20

Zgadza się. Kilka i wyraźnych zdjęć! A nie ogrom nic nie pokazujących...:) Fajny i ciekawy wpis!
 

biska_mala

biska_mala napisała:

dodane: 17-06-2014 18:26

Dodałabym jeszcze jedno co do zdjęć. Czasem lepiej zrobić mniej zdjęć dobrej jakości niż dużo kiepskich ;) najlepiej zrobić zdjęcia z każdej strony sprzedawanej rzeczy, a jeśli to ciuch to najlepiej robić zdjęcia na osobie ;) tak poza tym, rzeczywiście wszystko co napisałaś to ważne czynniki :)
 

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
3