0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Jak zgubić zbędne kilogramy?

blogi.szafa.pl/ /mineralnakocica

kwi. 13

Indeks glikemiczny

dodane przez: mineralnakocica dn. 13-04-2012 r.
Indeks glikemiczny

Witajcie kochane, jestem mega nie wyspana, ale co zrobić jak chce się na domku mieszkać trzeba robić ! Malowanie, setne odkurzanie i mycie podłogi i okien, takie są efekty remontu, nienawidze remontów, chyba nikt ich nie lubi. Ale potem jaka satysfakcja móc wyjść przed dom zrobić grilla, opalać się, basen z wodą albo poćwiczyć na świeżym powietrzu. No ale koniec użalania się, czas na dzisiejszą adnotacje. Dzis będzie o indeksie glikemicznym, wiem o nim sporo z szkolenia a wiele osób nie wie na czym on polega, postaram się to na chłopski rozum wytłumaczyć.

 

Indeks Glikemiczny(IG)-To jeden z najważniejszych czynników wpływających na skuteczność diety. Nie tylko tej odchudzające.Wartość ta określa w jakim stopniu podniesie się nam zawartość cukru we krwi po zjedzeniu danego produktu spozywczego. Bardzo istotne jest to by spozywać produkty o niskim indeksie glikemicznym.  

 

Ale żeby wyjasnić  proces musimy zacząć wszystko od początku. Czyli w jaki sposób określamy indeks glikemiczny. Badania rozpoczynaja sie poprzez  podanie grupie 50 gramów  węglowodanów i badanie krwi co 15 minut przez 2 godziny.Krew oczywiście bada się pod katem cukru. Po uśrednieniu wyniku otrzymujemy indeks glikemicnzy danego produktu. A co oznacza wynik?

Otóż, jeżeli otrzymaliśmy np. IG o poziomie 85 to mamy informacje o tym, że po spożyciu tego produktu poziom cukru we krwi wzrośnie nam o 85%. Jako podstawe skali-100% przyjmujemy poziom cukru we krwi po spozyciu 50g gluzkozy.

Przykład:

Jeżeli zjemy np. daktyle suszone, w ilości zapewniające 50gram przyswajalnych węglowodanów poziom cukru wzrośnie nam o 103% czyli o 3% więcej anieżeli zjedlibyśmy 50g węglowodanów pochodzących z glukozy.

Zjedzenie produktu o wysokim IG powoduje znaczy wzrost cukru we krwi. W odpowiedzi na to zjawisko trzustka wyrzuca nam spora ilość insuliny. Skutkiem jest spadek cukru we krwi w tępie podobnym do wcześniejszego wzrostu. Ale cukier nie spada już do wartości początkowej, ale znacznie niższej. Zjawisko to nazywa się hipoglikemia. Objawem jest zmeczenia albo silny głód. Hipogiliemia występuje również gdy przez długi czas nie jemy a poźniej spożyjemy obfity posiłek.

Spożywanie produktów o wysokim IG wiąże się z tyciem dwoisty sposób. Z jednej strony podjadamy bo zmusza nas do tego stan hiperglikemi, a z drugiej wyrzut insuliny działa anabolicznie i uruchamia mechanizmy przyswajania składników odżywczych. Wysoki poziom insuliny pobudza hormon Lipazę, który stymuluje lipogeneze (budowanie tkanki tłuszczowej a dodatkowo blokuje powstanie enzymu odpowiedzialnego z rozkładnaie tłuszczu ( lipolizę). Jaki efekt? Tyjemy! Właśnie z tego powodu należy jeść często,ale w małych ilościach potrawy o jak najmniejszymIndeksie Glikemicznym. Głodzenie sie napędza tylko błędne koło.

Spożywanie produktów o niskim IG zapewnia nam stosunkowo stały i niski poziom cukru we krwi chroniąc nas przed skutkami hipoglikemii. Warto też wybrać produkty jak najmniej przetworzone, bo zwykle one maja najnizszy indeks glikkemiczny(IG) . Warto też pamiętać że obróbka termiczna podwyższa IG.Poniżej wstawie wam tabelke zawierająca wybrane produkty wraz z ich IG.

 

Niski poziom glikemiczny: poniżej 55

Średni poziom glikemiczny: 56-69

Wysoki poziom glikemiczny: 70 i więcej

  Mój jadłospis:

Śniadanie: szklanka mleka+ zarodki pszenne + łyżeczka siemia lnianego+ 2-3 łyżki płatków żytnich.

Drugie śniadanie: Kiwi

Obiad: zupa z groszku ( przepis umieszcze na dniach-zupa szybka 15min, prosta, tania a co ważne smaczna :) )

Kolacja:Wafel ryżowy

wpis edytowany 2012-04-13 o godz. 08:08:21

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


Stokrotka-
Zobacz blog

Stokrotka- napisała:

dodane: 13-04-2012 23:41

jadłospis wg mnie naprawdę bardzo słaby :( nawet jak nie masz apetytu staraj w siebie wciskać te 1000kalorii, bo po skończeniu diety, kiedy wrócisz do normalniejszych posiłków i większej ilość kalorii organizm zwariuje, a tym samym kilogramy wrócą :((
 

szafiarka_

szafiarka_ napisała:

dodane: 13-04-2012 18:17

mnie nie przeszło niestety a juz kilka ładnych lat się to za mną ciągnie...jak Znajdziesz inne tabelki to wklej proszę, bo mnie zainteresował temat. Też staram się jeść zdrowo i niskotłuszczowo dlatego ciekawa jestem czy dobrze wybieram produkty...
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 13-04-2012 17:04

Ale ja jak urodziłam to w nocy tez podjadałam w nocy ale z czasem przeszło. a co do tabelki tbelek jest masa ja wstawiłam przykładową
 

szafiarka_

szafiarka_ napisała:

dodane: 13-04-2012 16:00

to fajnie masz, też bym chciała apetytu nie mieć, ja nawet w nocy jem niestety, w ciąży się zaczęło i tak zostało do dziś:)
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 13-04-2012 14:49

ale ja nie odczuwam nie bede jadla jak nie odczuwam teraz dodatkowo zjadlam jabło
 

szafiarka_

szafiarka_ napisała:

dodane: 13-04-2012 14:16

zainteresował mnie temat, ale gdzie "normalne" rzeczy w tej tabelce tzn razowe pieczywo, ziarna zbóż, chude mięso, twarożki/serki wiejskie? Na samym szczycie czyli z najwyższym indeksem czy dieta w ogóle takich rzeczy nie uwzględnia?Bo nie sztuka chudnąc kg tygodniowo jak się ma do wyboru praktycznie same warzywa i owoce...I czy Ty naprawdę najesz się jednym waflem ryżowym na kolację? To co napisałaś w swoim jadłospisie to ma co najwyżej 500kcal całość, nie wiem czy to taka zdrowa dieta dla aktywnej osoby, która potrzebuje ok 2000, dla mnie to jadłospis "drastyczny"...
 

koja55
Zobacz blog

koja55 napisała:

dodane: 13-04-2012 09:57

Ja na Montignacu chudłam 0.8 kg dziennie. nie wiedziałam WTF ! Wcale mało nie jadłam - jadłam do syta ;o
Piękne czasy to były
 

dagoos86
Zobacz blog

dagoos86 napisała:

dodane: 13-04-2012 09:42

Ja stosowałam przez jakiś czas dietę Montignaca. Polega ona własnie na spożywaniu produktów o niskim indeksie glikemicznym (w pierwszej fazie) oraz średnim (w drugiej fazie). Niestety straciłam do niej cierpliwość ;) dieta jest o tyle kłopotliwa, że ciężko znaleźć produkty nie zawierające cukru, który jest w niej całkowicie zakazany. Ale jeśli się już nauczymy, co można jeść, a co nie może być całkiem przyjemna- nie głodząc się i nie ćwicząc chudniemy 1 kg na tydzień:)
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Chce pożegnać zbędne kilogramy. Jestem mamą od 01.01.2012 roku do wagi sprzed ciązy brakuje mi około3-4kg, ale chce schudnąć dodatkowo jeszcze z 10kg :) Będę tutaj pisała o moich sukcesach, radach jak tego dokonałam.

O mnie

mineralnakocica

Na szafie od: 30-09-2009

Obserwuj

Pełnoetatowa szczęsliwa mama i żona.

Obserwują blog
marrta
koja55
kana0514
Karino
alexAlicja
tukuu
MagicM
misiek21
freshly
agatka95255
miiszel
rakoczka
Eweelinka1990
cukiereczek111
LadyAliss18
biedroneczka18
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
0