0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Jak zgubić zbędne kilogramy?

blogi.szafa.pl/ /mineralnakocica

kwi. 11

Ziemniaki a odchudzanie!

dodane przez: mineralnakocica dn. 11-04-2012 r.
Ziemniaki a odchudzanie!

Ziemniaki swoją złą sławe  zawdzieczają opinii, że są bogate w węglowodany, co wyklucza je z diety dla osób odchudzających i dbających o linię.Jednak, że owe warzywo jest bardzo niedocenane. Niesprawiedliwych opinii, na ich temat nie wynikają, że same w sobie są niezdrowe, a raczej z tym z czym je podajemy.

Ziemniaki sa bardzo cennym składnikiem diety ze względu na ich zawartość odżywczą:

 

 

Na wartość odżywczą ziemniaków składają się

  • Białko- Zawartość białka w suchej masie ziemniaka jest podobna jak w zbożac, a w porównaniu z innymi bulwami i korzeniami jest bardzo wysoka.
  • Tłuszcz- Ziemniaki same w sobie są beztłuszczowe, zatem są wolne od nasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Witamina C- 100g ziemniaków zaspokaja 25% dziennego zapotrzebowania na tą witamine. Witamina C jest silnym antyoksydantem.
  • Żelazo- Jest dość dobrym składnikiem tego składnika mineralnego, a wysoka zawartość  witaminy C dodatkowo ułatwia wchłanianie żelaza.
  • Witaminy-  B1(TIAMINA) B3(NIACYNA) B6( PIRYDOKSYNA), kwas foliowy, rybo flawina i  kwas pantotenowy.
  • Składniki mineralne- potas magnez
  • Błonnik- Mało kto zdaje sobie sprawe, że ziemniak jest bardzo dobrym źródłem błonnika! Dwa średnie ziemniaki ok 130g dostarczają  ok. 2g włókna pokarmowego. Błonnik nie tylko pomaga w walce z zaparciami ale także obniża stężenie  cholesterolu.

Ziemniaki same w sobie sa niskokaloryczne!

Średni ziemniak o  masie 65g zawiera 55kcl. Pozatym ziemniak jest bardzo sycący a to pomaga w ograniczeniu ilości spożywanych produktów. 

 

Jadłospis na dziś:

Śniadanie-Kiwi+herbatka miętowa

Drugie śniadanie: grejpfrut+ 2 szklanki wody

Obiad: warzywa na parze+ makaron+ 2-3 szklanki wody

Podwieczorek-kiwi+ herbatka

Kolacja- To się okaże czy wogóle będzie.

wpis edytowany 2012-04-11 o godz. 11:26:26

dieta, odchudzanie, kcl, ziemniaki,

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


Oliwia241

Oliwia241 napisała:

dodane: 24-04-2013 20:45

tu macie fajnego bloga o odchudzaniu.
 

RazDwa
Zobacz blog

RazDwa napisała:

dodane: 14-05-2012 14:11

super nowina bo kocham ziemniaryyyy !! hahaha :D
 

Safira422
Zobacz blog

Safira422 napisała:

dodane: 11-04-2012 17:15

ja ćwiczę BUNS,ABS i skaknka a do tego 2-3h spacery albo pościgi z dzieciakami.
Mój jadłospis wygląda mniej więcej tak:
kawa z mlekiem i szkalnka wody mineralnej na rozkręcenie kiszek
śniadanie: garść płatków nestle fitness i pół szklanki maślanki,herbata la karnita na spalanie
II śniadanie:jabłko lub inny owoc
Obiad:kawałek mięska z 4łyżkami ryżu i jakaś zielenina albo zupa(2chochelki)
miedzy obiadem a kolacją zjadam serek wiejski light albo 3plastry wędliny i plaster sera żółtego
kolacja:kisiel
Do tego zielona herbata i woda niegazowana:)
 

koja55
Zobacz blog

koja55 napisała:

dodane: 11-04-2012 15:45

Ziemniaczki bez sosu ? Nie wyobrażam sobie tego.
Malutgo zjdłaś ale to chyba dobrze :)
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 11-04-2012 11:28

wiem że nie powinnło bo woda czy inne płyny rozrzedzaja kwasy trawienne
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 11-04-2012 11:27

wiem że nie powinnło bo woda czy inne płyny rozrzedzaja kwasy trawienne
 

BeataJ24

BeataJ24 napisała:

dodane: 11-04-2012 10:49

Kochana mam nadzieję, że Twój organizm nie upomni się później o to czego mu brakuje. Bardzo mało jesz. Przy ćwiczeniach taki jadłospis po prostu by się nie sprawdził- nie miałabyś siły na nic. Ćwiczę- jem zdrowo i mam siły na więcej:) Polecam Ewę Chodakowską- mądrze pisze i nieźle motywuje:) Powodzonka:*
 

sssonia
Zobacz blog

sssonia napisała:

dodane: 11-04-2012 10:42

trochę skromny ten jadłospis, poza tym nie powinno się pić podczas posiłków
ogólnie ciekawy wpis, chyba zacznę doceniać ziemniaczki :D
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 11-04-2012 10:41

a jakie ćwiczenia wykonujesz?
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 11-04-2012 10:37

a jakie ćwiczenia wykonujesz?
 

Safira422
Zobacz blog

Safira422 napisała:

dodane: 11-04-2012 10:14

sama doskonale wiem ile trzeba włożyć w prace domowe,a na placu zabaw jak 2smyków dokazuje trzeba się nabiegać tyle,że hoho jednak postanowiłam nie odpuszczać ćwiczeń.
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 11-04-2012 09:56

Jedna z moich zasad jem tylko wtedy kiedy jestem głodna
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 11-04-2012 09:42

Ostatnio jakos nie odczuwam głodu
 

Stokrotka-
Zobacz blog

Stokrotka- napisała:

dodane: 11-04-2012 09:27

ojj, ja też uważam, że Twoje jest trochę za skromne. Nie rezygnuj z kolacji :)
 

mineralnakocica
Zobacz blog

mineralnakocica napisała:

dodane: 11-04-2012 08:26

Nie mam czasu zabardzo na regularne ćwiczenia ale wiesz zajmowanie sie domem typu dzienne odkurzanie mycie podług i ścieranie kurzy to tez sie kcl spalają .
 

Safira422
Zobacz blog

Safira422 napisała:

dodane: 11-04-2012 08:03

tak,też o tym słyszałam ale jak odstawiłam zupełnie ziemniaki i chleb to od razu schudłam.Dość skromne twoje menu,a ćwiczysz?
Ja jem małe porcje 5 razy dziennie,dużo piję,ćwiczę i waga mi nie spadła(wręcz przeciwnie) ale rozmiar ubrań zmniejszył się i wyrobiły mięśnie.
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Chce pożegnać zbędne kilogramy. Jestem mamą od 01.01.2012 roku do wagi sprzed ciązy brakuje mi około3-4kg, ale chce schudnąć dodatkowo jeszcze z 10kg :) Będę tutaj pisała o moich sukcesach, radach jak tego dokonałam.

O mnie

mineralnakocica

Na szafie od: 30-09-2009

Obserwuj

Pełnoetatowa szczęsliwa mama i żona.

Obserwują blog
marrta
koja55
kana0514
Karino
alexAlicja
tukuu
MagicM
misiek21
freshly
agatka95255
miiszel
rakoczka
Eweelinka1990
cukiereczek111
LadyAliss18
biedroneczka18
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
0