0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Kulinarna Rupieciarnia

blogi.szafa.pl/ /matra

lip. 21

Egzotyczne mini serniczki z mango i limonkową galaretką

dodane przez: matra dn. 21-07-2013 r.
Egzotyczne mini serniczki z mango i limonkową galaretką

Sama nie wiem dlaczego do tej pory polowałam na dojrzałe mango, zamiast kupić takie, jakie było i odłożyć tak jak odkładam niedojrzałe awokado – zawinięte w gazetę w ciemnym miejscu. W końcu egzotyczne owoce rzadko kiedy w sklepach są takie, jakie powinny być – zazwyczaj albo niedojrzałe, albo już przejrzałe. No ale kiedy trafiło się cudownie dorodne mango nie mogłam przejść obojętnie i już żałuję, że kupiłam tylko jedno, bo pomysłów mnóstwo, a czasu na wycieczkę do chyba jedynego z dobrej jakości owocami sklepu w mieście brak.

Tak wiec z braku większej ilości mango postanowiłam zrobić małe serniczki. Zainspirowałam się nieco przepisem na sernik z mango z bloga Słodko i Pieprznie modyfikując go po swojemu i dodając słodko kwaśną nutkę limonki, ot, żeby wyszło bardziej egzotycznie (;

 

 

SKŁADNIKI:

[ok 12 serniczków i jedna kokilka]

 

Spód:

- ok 50g herbatników maślanych*

 

Masa serowa:

- kostka twarogu półtłustego

- 1 owoc mango

- ½ szklanki śmietanki kremówki

- cukier puder do smaku

- ok 1/5 łyżki żelatyny

- ¼ szklanki gorącej wody

 

Limonkowa galaretka:

- 2 limonki

- ¼ szklanki cukru

- 1 łyżeczka żelatyny

 

Herbatniki rozetrzeć w moździerzu lub blenderem [ja użyłam młynka do kawy]. Wsypywać powstały proszek do papilotek umieszczonych w formie na muffinki w ilości ok 1,5 łyżeczki na foremkę. Lekko ugnieść łyżką.

Ser zmiksować blenderem na jednolitą masę [zależnie od sera i blendera trwa to od kilku do kilkunastu minut]. Mango umyć, obrać ze skórki, wykroić pestkę, a następnie pokrojone na mniejsze kawałki zmiksować blenderem razem z masą serową i tu można dosłodzić do smaku, mając na uwadze dodatek śmietany.

Kremówkę ubić na sztywno z cukrem lub bez [zależnie od preferencji] i delikatnie wmieszać w masę serową.

Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie dokładnie mieszając, następnie wlać do masy serowej, rozmieszać rózgą i od razu przelewać do papilotek z herbatnikami.

Wstawić do lodówki na około godzinę.

 

Przygotować galaretkę. Limonki sparzyć wrzątkiem, delikatnie wyszorować, zetrzeć skórę do rondelka, następnie zasypać cukrem i zalać wyciśniętym z owoców sokiem. Ustawić na małym ogniu i podgrzewać ciągle mieszając – do całkowitego rozpuszczenia się cukru. Wsypać żelatynę, rozmieszać dokładnie.

Lekko tężejącą, a więc schłodzoną galaretką zalewać kolejno każdy serniczek. Ja się niestety trochę pospieszyłam i wylałam zbyt ciepłą galaretkę, przez co jak widać serniczki popękały*

Wierzch udekorować nitkami skórek z limonki.

 

* Jak widaś spód stanowią same herbatniki, które są dość suchymi ciastkami, dlatego nie zbijąsię w jedną całość. Jeżeli chce sięuzyskać taki właśnie efekt, herbatniki należy wymieszać z masłem.

** Efekt wizualny z popękań jaki jest widać na zdjęciach, jednak dzięki temu galaretka przesiąkła odrobinę w głąb serniczków, co też jest fajne (;

 

A teraz seria zdjęć z cyklu 'bo nie umiała się zdecydować, które wybrać'

 

 

mini, serniczki, ser, egzotyczne, mango, limonka,

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


ciasna19

ciasna19 napisała:

dodane: 25-08-2013 22:42

Skuteczność 100%
Darmowe wakacyjne doładowania, skorzystaj zanim skończą się wakacje !
Doładowania dowolnej sieci - dowód : iv.pl/images/79132424646141804843.jpg

Skopiuj w okno przeglądarki fw.pl/ay
 

Upstream
Zobacz blog

Upstream napisała:

dodane: 28-07-2013 20:10

ależ pięknie Ci to wychodzi:)
 

jarmulka_

jarmulka_ napisała:

dodane: 22-07-2013 11:32

We wrzesniu będziemy:) szykuj cos pysznego:DDDD
 

xangela22

xangela22 napisała:

dodane: 21-07-2013 21:12

mmmm pycha
 

unikatowa93
Zobacz blog

unikatowa93 napisała:

dodane: 21-07-2013 19:30

Już mam ochotę wypróbować. :)
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Kulinarna Rupieciarnia

Prowadzony przez:
matra

Kulinarnie, dla wszystkich szukających przepisów prostych i [przeważnie] zdrowych, a przede wszystkim dla mnie, żebym miała dostęp do swoich przepisów nawet będąc poza domem (; Przepisy pochodzą z różnych źródeł, przeważnie z zeszytów mojej Mamy, blogów kulinarnych i moich własnych eksperymentów. Czasem także mniej na temat (;

O mnie

matra

Na szafie od: 03-05-2009

Obserwuj

www.martajarmula.pl

Obserwują blog
Magdallen
haanula
abotak
annabeth
kasiekkk
aska77
gosienka530
klimcia013
Sacrum
karenmuse
karina87
a_n_n_aa_n_n_a
wiki_filus
Yagga_yo
Zuosnica
kotek6
nbbo
bl0ndie
shanti93
agawera92
shmincka
Abigajl
darksideofthesun
pepa92
nesqiq
olguskax
martischa
Frezee
kaska8760
MosquitoGrilfriend
nl90
cala_z_czekolady
liliput_92
nathaira
DragonBall
MateuszkowaMama
kas1991
Rage
mbought2426
alicja102
angua79
lola_199077
agnieszkaglg
pola55
young_lust
Upstream
vvvasiuniavvv
Anjiaaa
xXxLoveAlicjAxXx
kajkok
waniliowaa_92
Nigys
ExitUtopia
santas
Natalia259
ziarnaCzasu
23-03-2011
Marii2624
pauli05
moniakwiatek86
Kropeczka81
reyfashion
MmorElka
jojcia
Johanna21xxx
abcd2511
zuzka08
jagodowelove
pp922
_madzialenka_
paaaaulin94
elizabeth933
kociatka4
tanio--bez-kitu
NanPi
bianq7
zonaSzeryfa
Minnie_24
Marticzku
bowryj
mrbuffy
tyler-the-creator
Amelia_25
niebajka
zebra12
xkarollina
minseo
paulinazawra
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
2