0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Wielka przemiana

blogi.szafa.pl/ /karolla25644

lip. 21

Jak przyspieszyć metabolizm

dodane przez: karolla25644 dn. 21-07-2012 r.
Jak przyspieszyć metabolizm

 

Co przyspiesza metabolizm

  • Więcej mięśni – to najlepszy i długoterminowy sposób żeby przyśpieszyć metabolizm. Jeden kilogram czystej masy mięśniowej zużywa ok. 110-130 kalorii dziennie, kompletnie bez wysiłku. Żeby szybko zbudować mięśnie zacznij ćwiczyć siłowo, najlepiej od dwóch do trzech razy w tygodniu, z co najmniej dwudniową przerwą pomiędzy treningami.
  • Ćwiczenia aerobowe – dzięki nim przyśpieszysz swój metabolizm, ale tylko podczas treningu i ewentualnie niedługo po jego skończeniu. Tego typu ćwiczenia możesz jednak wykonywać niemal codziennie, jeśli tylko masz taką ochotę. Żeby wydłużyć czas w jakim twój metabolizm jest podkręcony po skończeniu ćwiczeń, stosuj trening interwałowy. Przeplataj wolne tempo ćwiczeń, szybszym tak żeby Twoje płuca były mocno zaangażowane.
  • Zdrowy sen – jeśli nie będziesz się wystarczająco długo wysypiał, Twój metabolizm będzie działał wolniej w ciągu całego dnia. 7-8 godzin snu jest niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania.
  • Częste posiłki – zbyt długi czas między posiłkami sprawia, że organizm zaczyna przestawiać się w tryb oszczędnościowy, czego głównym efektem jest zwolnienie metabolizmu. Dodatkowo jeśli zjesz zbyt dużo żeby dotrwać do następnego posiłku, Twój poziom cukru we krwi (a wraz z nim insuliny) zwiększa się dramatycznie. Daje to sygnał organizmowi żeby nadmiar spożytych kalorii odłożył w postaci tkanki tłuszczowej. Jedzenie mniej a częściej jest małą i nietrudną do wprowadzenia zmianą, która uchroni Cię przed wspomnianym wcześniej zjawiskiem i przy okazji przyśpieszy metabolizm. Podsumowując, jedząc często i regularnie dajesz znak swojemu organizmowi, że może być spokojny o to, że nie zabraknie mu jedzenia i nie musi robić zapasów na czarną godzinę.
  • Wartościowe produkty – Produkty bogate w białko (takie jak chude mięsa czy jajka), spożywane szczególnie rano, znacząco przyśpieszają Twój metabolizm w ciągu całej doby (również podczas snu). Większość zielonych warzyw (np. brokuły, szpinak, sałata) mają ciekawą właściwość, dostarczają one mniej energii niż organizm zużywa na ich strawienie, w dodatku zawarte w nich witaminy pozwalają lepiej wykorzystać węglowodany.
  • Zimna woda – Pijąc zimną wodę rano na czczo lub/i przed każdy posiłkiem, sprawisz że twój organizm będzie potrzebował więcej energii żeby ogrzać wodę do temperatury ciała. Prysznic lub kąpiel w zimnej wodzie również będą miały ten sam efekt.
  • Zielona herbata, kawa i przyprawy – kofeina zawarta w kawie i zielonej herbacie może wpłynąć na prędkość metabolizmu, jednak traktowałbym to raczej jako dodatek – nigdzie nie udowodniono, że znacząco wpływa na utratę wagi. Podobnie jest z ostrymi przyprawami, lepiej jednak uważać z ich używaniem bo zwiększają apetyt.
  • Suplementy – na rynku istnieje wiele „spalaczy tłuszczów”, które zmuszają organizm do produkcji większej ilości ciepła. Nie mają one jednak obojętnego wpływu na zdrowie i często mogą zaszkodzić. Podsumowując, mogą pomóc ale nie warto ryzykować własnego zdrowia.

oto troche motywacji

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Wielka przemiana

Prowadzony przez:
karolla25644

Mój blog będzie o tym jak przez rok zmieniałam diametralnie kolor włosów z czarnego poprzez rudy do blondu

O mnie

karolla25644

Na szafie od: 01-06-2010

Obserwuj

Jestem miłą pogodną osobą:)

Obserwują blog
kana0514
justyna19930
orszulka3
young_girl
supermalwina23
misia9303
Izka181920
gosiaczek1206
gosia2615
miiszel
wrednaczarna2
bttrcp
karolka1031
Lucysia92
wiola5110
morgillo
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
1