0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

okruchy motywacji

blogi.szafa.pl/ /dagoos86

gru. 29

o silnej woli

dodane przez: dagoos86 dn. 29-12-2012 r.
o silnej woli

O tym, że istnieje wie każdy. Naukowcy także to potwierdzają oraz nieustannie pracują szukając w mózgu jej lokalizacji. Podobno u jednych jest słaba, a u innych silna. To od jej rozmiarów zależy, czy wytrwamy w swoich postanowieniach, czy polegniemy i jak szybko do tego dojdzie. Oto sprawca naszych porażek i sukcesów- silna wola.

Nie wiem jak wam, ale mnie najczęściej silna wola kojarzyła się z napakowanym bokserem, bądź wątłym chucherkiem zamieszkującym w naszej głowie, który walczy z pokusami adekwatnie do siły swoich mięśni:) Okazuje się, że bardzo nietrafnie.

Silna wola to raczej coś w rodzaju odnawialnej energii, której z upływem czasu nieustannie nam ubywa. Rano mały jej cały zasób, mnóstwo zapału i motywacji, które stopniowo zanikają. Im więcej czasu spędzamy na zmuszaniu się do czegoś, tym trudniej pod koniec takiego dnia zmusić się raz jeszcze i łatwiej ulegamy pokusom. Czy to znaczy, że po tzw. ciężkim dniu nie mamy szans dotrzymać swoich postanowień?

Niekoniecznie. Okazuje się, że silna wolę można... zregenerować:) Robimy to za pomocą sprawienia sobie jakiejś przyjemności. Chodzi tutaj o dostarczenie organizmowi hormonów szczęścia (dopamina, serotonina, endorfina- brzmi znajomo? ;)). Przykładowo pomoże zjedzenie ciastka, czy czekolady, ale nie są to dobre sposoby dla będących na diecie;) Dlatego warto poszukać czegoś, co nam osobiście sprawia przyjemność i wynagradzać sobie trudy i wyrzeczenia odchudzania- a wtedy dojdziemy do upragnionego celu!

Wnioski wyciagnięte na podstawie artukułu z pisma psychologicznego.

 

A tutaj 12 porad dla osób nieustannie walczących o swoją silną wolę (autorstwa Hanny Hamer). Warto przeczytać i zastosować (nie tylko w kwestii odchudzania;))

 

1 Ustal, ktore cele sa napewno twoje wlasne, bo cudze oczekiwania, sprzeczne z tym, co nam w duszy gra, realizuje sie ze znacznie mniejszym zapalem. Zamien slowo "musze" na "chce"

2 Zrob liste doraznych i dlugofalowych korzysci, jakie odniesiesz, realizujac wazny cel.

3 podziel go na mniejsze, bo duzy cel przytlacza, obezwladnia, zniecheca. Latwiej pokonasz bariere emocjonalna.

4 Kazdy z celow czastkowych poddaj wizualizacji - tzn. wyobraz sobie plastycznie, uzywajac wszystkich zmyslow, swoja satysfakcje po koksekwentnej czastkowej realizacji zamierzen, pozytywne reakcje otoczenia i objektywne kokrzysci zewnetrzne. Ta technika pozwoli ci ladowac akumulator w trudnych chwilach.

5 Ustal kolejnosc i zaplanuj realistycznie czas osiagniecia podcelow. Uwzglednij marginesy czasowe. Nie narzucaj sobie zbytniego rezimu, bo nie wytrzymasz wlasnego terroru i potem uznasz, ze skoro sie cos zawalilo, to w ogole nie warto kontynuowac wyznaczonego kierunku dzialania. Uwzglednij w planie czas na relaks, ostra chandre, chorobe i inne nieprzewidziane zdarzenia.

6 Poinformuj wazne dla ciebie osoby, ze zaczynasz cos nowego. wstyd powstrzyma cie przed niepotrzebnym wycofaniem sie z powzietego zamierzenia.

7 Spobuj wlaczyc kogos sympatycznego i zyczliwego w rozpoczynana wlasnie aktywnosc - bedziecie sie wspierac, a poczucie lojalnosci i obawa przed utrata zaufania dodadza ci sily.

8 Zrob wreszcie ten najwazniejszy pierwszy krok. I zawsze koncz rozpoczeta czynnosc.

9 Skoncentruj sie, najbardziej jak mozesz, na wykonaniu aktualnej czynnosci.

10 Jesli czujesz, ze mimo wszystko zapal slabnie i masz dosc, zacznij stosowac techniki relaksacji... lub nagradzaj siebie za kazdy kolejny krok prowadzacy w strone upragnionego celu. Jesli nagrod bedzie duzo, twoja przyjemnosc wzrosnie razem z szansa na wytrwanie. Pozytywne emocje sprawia, ze szybciej sie nauczysz, ze dluzej zapamietasz, latwiej sobie przypomnisz.

11 Nie pozwol sobie na nude, rob przerwy i odpoczywaj, ale nie folguj sobie zbytnio - pracuj przynajmniej pol godziny.

12 Uzupelnij co pewien czas liste korzysci, aby miec pewnosc, ze nie umknelo ci nic waznego. Skupiajac na nich uwage, utrzymujesz motywacje na przyzwoitym poziomie. 

Też będę się starała je zastosować!

Pozdrawiam wszystkich :)

wpis edytowany 2012-12-29 o godz. 17:24:44

silna wola motywacja dieta,

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


KotkaPsotka1234
Zobacz blog

KotkaPsotka1234 napisała:

dodane: 29-12-2012 21:33

Hehe,coś w sam raz odnośnie postanowień noworocznych
 

ellieellie

ellieellie napisała:

dodane: 29-12-2012 20:28

bardzo przydatny wpis!:)
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

okruchy motywacji

Prowadzony przez:
dagoos86

Pierwotnym tematem bloga jest dążenie do idealnej sylwetki. Celem- szukanie motywacji i zatrzymanie jej jak najdłużej. Znajdzie się tu także miejsce na wszelakie inne tematy. Jeśli ktoś chce się przyłączyć, podzielić doświadczeniami, wypowiedzieć- zapraszam :)

O mnie

dagoos86

Na szafie od: 11-06-2010

Obserwuj

Typ pesymistycznej marzycielki, nieuleczalna zakupoholiczka internetowa, zatwardziała introwertyczka. Zafascynowana psychologią, urodą oraz modą.

Obserwują blog
date-bait
kingusek90
A_Z_88
naSskaa
paula0391
Mar_tyna
dipsyy16
kowal501
rozalia_h
madzia88lena
honestlyyy
kokoo00
feeeeling
ivaa15
Smaajl
edit91
freshly
martucha56
miiszel
z_pazurem
Greddy
ellieellie
jokalka15
ewe237
Anniiiaa
Johanna21xxx
Tosia_19
mariczka83
docelu
ewemewe
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
3