0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Zdrowie, fitness, ciało, umysł

blogi.szafa.pl/ /anndzia

kwi. 13

Jak schudnąć bez katowania się

dodane przez: anndzia dn. 13-04-2013 r.
Jak schudnąć bez katowania się

JAK SCHUDNĄĆ, MIEĆ DOBRE SAMOPOCZUCIE I ZDROWIE, NIE KATUJĄC SIĘ, NIE STOSUJĄC ŻADNYCH DIET, BEZ ŻADNYCH WYRZECZEŃ?

 

Od wielu miesięcy staram się zdrowo odżywiać. Swoją wiedzę czerpię z zaufanych i wiarygodnych stron internetowych oraz własnego doświadczenia. Przygotowałam krótką, rzeczową listę trików, które możesz, a wręcz powinnaś wprowadzić w swoje życie, jeśli chcesz schudnąć, mieć dobre samopoczucie i przede wszystkim zdrowie. Zacznij od dziś. Nie musisz od razu wprowadzać całej listy w życie. Możesz zacząć małymi kroczkami, aż do celu. Nie traktuj tego jako przymusu, lecz jako troskę o własne ciało. Będziesz zaskoczona, jak szybko odwdzięczy Ci się ono za to, że o niego dbasz. Zapraszam do lektury.

 

1. Jeżeli pić - to tylko wodę mineralną, niegazowaną. Najlepsza jest cisowianka. Po co mamy pić dosładzane soki, które mają mase kalorii? Większość kartonowych czy butelkowanych (Tymbark, Hortex, Caprio) jest dosładzana. Jeśli ktoś nie lubi samej wody, można do tego dodać wyciskany sok z cytrynki. Samo zdrowie to również herbatki: zielona i czerwona. Najlepsze są te liściaste, a nie w torebkach. Gdzieś wyczytałam, że wypicie 3 zielonych herbat dziennie spala dodatkowe 100 kcal... :) Oczywiście nie mam nic do soków z owoców, ale tylko świeżo wyciskanych przez nas. 

 

Nie wiem jak was, ale mnie to przekonuje do picia wody mineralnej:

 

2. Metabolizm. Musi pracować na najwyższych obrotach, aby jedzenie nie miało czasu kumulować się "w boczkach". Aby to zrobić, rano musimy zjeść w miare duże śniadanie. Najlepiej się sprawdza jajecznica oraz płatki pełnoziarniste na mleku. Na drugie śniadanie możemy zjeść np. jogurt naturalny z kawałkami jabłka. Na obiad kurczak z żurawiną, brązowy ryż i surówka. Na podwieczorek jakieś owoce, np. jabłko, banan, arbuz. Na kolację możemy zjeść pieczywo pełnoziarniste (z diety całkowicie wyrzucamy białe pieczywo) z szynką z indyka, pomidorkiem i zieloną cebulką. Dzięki temu, że jemy małe porcje ale o częstych porach, czujemy się lekko a nie ociężale, jak po zjedzeniu jednego posiłku, który nas zapycha, a po godzinie jesteśmy nadal głodni i znowu jemy...

 

3. Jedzmy dużo suszonych śliwek. Swoimi czasy było głośno na temat amerykańskiego preparatu na odchudzanie, po którym ludzie bardzo szybko tracili na wadze. Jak się okazało, jedyne co zawierał to te same składniki, co suszone śliwki. Są one pyszną przekąską między posiłkami i zawiera "coś" (:D), co ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej. Możemy je jeść same, z musli lub w jogurcie naturalnym.


4. Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, polecam zrobić zdrowy koktajl bananowy mojego autorskiego przepisu ; ) 
1 banan, 3/4 szklanki mleka, łyżeczka miodu i łyżka otrębów owsianych 

Wszystko miksujemy w blenderze i powstaje pyszny koktajl, po którym nie chce się sięgnąć po nic słodkiego. Banan zawiera dużo potasu i jest wiele prawdy w powiedzeniu, aby jeść 3 banany dziennie na lepsze samopoczucie. Miód wspaniale osładza nasz koktajl i wspomaga odporność. Mleko zawiera białko i wapń, a otręby to błonnik, który pęcznieje w naszym przewodzie pokarmowym, przez co zachowujemy na długo sytość . Same korzyści! Możemy też do takiego koktajlu wedle upodobań dosypać cynamon, który przyśpiesza nasz metabolizm. Czyż to nie wygląda świetnie?


5. Owoce Goji 
Są najzdrowszymi owocami na naszej planecie, mają niezliczone zdrowotne właściwości, m.in. jest to najbogatsze źródło beta-karotenu, mają ponad 50x więcej witaminy C niż pomarańcza, wspomagają odchudzanie dzięki kwasowi linolowemu, zawierają luteinę i zeaksantynę na dobry wzrok. Pomagają nam na stres, sen, odporność i witalność. Na dole macie obrazek ile antyoksydantów zawierają owoce Goji na tle innych:

 



6. Ostre przyprawy 
Również przyśpieszają nasz metabolizm, obniżają ochotę na tłuste, słone i słodkie. Dzięki nim wszelkie hamburgery, chipsy czy frytki nam nie straszne. Szególnie polecam paprykę Cayenne.

 

7. Preparaty na odchudzanie. Też podchodziłam do nich sceptycznie, aż w końcu trafiłam na reklamę Therm Line Forte. Osobiście wolę ich nie stosować, gdyż nie mam zbyt wiele kg do stracenia, ale poleciłam je mojej mamie. Po miesiącu zeszła jej waga z 78 na 75kg tylko przy stosowaniu tych tabletek. Od następnego miesiąca zamierza wprowadzić sobie 2-3x w tygodniu ćwiczenia i liczy na lepsze efekty.

 

 

8. Reguralne ćwiczenia (40 min, minimum 3 x tygodniowo) pozwolą Ci na spalenie nadprogramowego tłuszczyku. Polecam mieszanie ćwiczeń Ewy Chodakowskiej (dla początkujących skalpel, dla zaawansowanych killer i turbo), Mel B na ramiona, brzuch, abs, pośladki i uda oraz treningi z Tiffany.

 

 

 

To tyle. Jeśli macie jakieś pytania - pytajcie. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły - piszcie! ;)

 

 

wpis edytowany 2013-04-13 o godz. 12:29:14

dieta, suszone śliwki, goji, zielona herbata, jak schudnąć,

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


anndzia
Zobacz blog

anndzia napisała:

dodane: 14-04-2013 11:20

AjLowJu - to jest przepis na dietę bez wyrzeczeń. Nie chodziło mi w niej o to, aby komuś przebudować dietę całkowicie, tylko pokazać mniej więcej jak jeść. Co do tego, że wieczorem "nie jemy owoców, a już broń Boże chleba" - właśnie na kolację powinno się jeść białko (polędwica), a żeby z tego białka uwolnił się tryptofan, który poprawia jakość snu, należy je zjeść w towarzystwie węglowodanów. Dwie kanapki chleba z polędwicą są to dania lekkostrawne i idealne na kolację dla osób, które nie chcą drastycznie zmieniać diety, bo i tak większość ludzi je na kolację chleb i jest to takie przyzwyczajenie, które ciężko wykorzenić, a gdybym pisała, żeby nie jeść na kolację chleba całkowicie by się mijało z sensem tego wpisu. Poza tym, jest to tylko przykładowe menu, gdybyśmy się chcieli bardziej czepiać, należało by się przejść do dietetyka, aby wyliczył nam idealne proporcje białka, węgli, tłuszczów jakie dziennie mamy spożywać. Nie pisałam nic, żeby na kolację jeść owoce, tylko warzywa, np. zieloną cebulkę.
Co do punktu 3 i 6 - po prostu trzeba czytać etykiety i skład produktu, żeby kupować jak najmniej produktów konserwowanych, barwionych (wszystkie "E") itp. To już leży w interesie osoby robiącej zakupy, aby w jej koszyku znalazły się jak najzdrowsze produkty.
A co do punktu 4, ja nie unikam ŻADNYCH owoców, które są trochę bardziej kaloryczne (chociaż uważam, że 100 kcal na banana to nie jest jakieś przestępstwo, aby go zjeść). Po prostu jem co lubię i nie wyrzekam się owoców, które są zdrowe i bardzo mi smakują.
A co do tabletek na odchudzanie, to te mają wyjątkowo dobre opinie w internecie oraz wśród lekarzy. Ich skład jest całkowicie naturalny.
 

AjLowJu
Zobacz blog

AjLowJu napisała:

dodane: 13-04-2013 22:26

Ad. 2: wieczorem nie jemy owoców, a już broń Boże chleba! nawet ciemnego! organizm tego po prostu nie spali.
Ad. 3: uważajmy na suszone śliwki, bo większość w nich ma w składzie olej i zwiększa ich kaloryczność.
Ad. 4: unikamy w diecie banana i awokado, te owoce są niekorzystne dla diety ze względu na swój skład.
Ad. 6: pamiętajmy, żeby nie stosować mieszanek przypraw, np. "do dań z wieprzowiny", zawierają niepotrzebne świństwa :)
No i jeszcze przyczepiłabym się do tych tabletek na odchudzanie :D
 

anndzia
Zobacz blog

anndzia napisała:

dodane: 13-04-2013 15:02

whatsername87 - ja w Selgrosie kupiłam 50g za 10zł. Na allegro można kupić np. 1 kg za 50zł, są nawet 10kg worki za 450zł i ludzie to kupują, co chyba znaczy, że działa! :)

A co do smaku to ja uwielbiam je jeść suszone jako przekąska. Dodaje je też do herbaty zielonej i ponoć wzmacniają wtedy jej działanie.
 

anndzia
Zobacz blog

anndzia napisała:

dodane: 13-04-2013 14:43

whatsername87 - ja w Selgrosie kupiłam 50g za 10zł. Na allegro można kupić np. 1 kg za 50zł, są nawet 10kg worki za 450zł i ludzie to kupują, co chyba znaczy, że działa! :)

A co do smaku to ja uwielbiam je jeść suszone jako przekąska. Dodaje je też do herbaty zielonej i ponoć wzmacniają wtedy jej działanie.
 

whatsername87

whatsername87 napisała:

dodane: 13-04-2013 14:05

kupiłam sobie ostatnio owoce goji (suszone). mozna z nich robić też napar. za 200g dałam 30zł :o a jak spróbowałam je zaparzyć to mikstura wyszła tak obrzydliwa, że z zatkanym nosem musiałam pić żeby stłumić odruch wymiotny;p generalnie strasznie mi nie smakują niestety..
 

anndzia
Zobacz blog

anndzia napisała:

dodane: 13-04-2013 14:00

Ekamina - mi bardzo smakują, więc piszę, że są pyszną przekąską. A jeśli komuś zbytnio nie smakują, może dzięki mojej opinii pomyśli "kurczę, skoro wg niej są takie pyszne, to może spróbuję się i ja do nich przekonać" i zachęci go to do kupna i jedzenia :)
 

ekamina

ekamina napisała:

dodane: 13-04-2013 13:51

Koktajl też wypróbuje ;) Irytujące są moim zdaniem w tego typu wpisach subiektywne opinie, jak np. o śliwkach, że są pyszne.
 

szafiarka_

szafiarka_ napisała:

dodane: 13-04-2013 13:16

ja tak jem cały czas dlatego trudno mi schudnąć:( organizm się przyzwyczaił że nie jem słodyczy, smażonego, ziemniaków, makaronu, sera, śmietany, masła, fast foodow itp dlatego bez konkretnych ćwiczeń nawet kilograma nie zgubię....Niektórym wystarczy zmiana nawyków żywieniowych i kilogramy lecą, ale jak ktoś cały czas je tak zdrowo to ciężko schudnąć...
 

tafajna_
Zobacz blog

tafajna_ napisała:

dodane: 13-04-2013 13:08

mm ten koktajl z pewnoscia wyprobuje :D ja tez polecam pić dopiero po 30 min od jedzenia, nie zapychamy sie i nie rozcienczamy sokow trawiennych ;P
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Ciekawe porady dotyczące zagadnień jak w tytule. :)

O mnie

anndzia

Na szafie od: 04-11-2009

Obserwuj

17 letnia dziewczyna, której hobby stał się zdrowy styl życia.

Kategorie
Obserwują blog

Nikt jeszcze nie obserwuje tego bloga

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
2