0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

fashionismypassion

blogi.szafa.pl/ /PlentyOfLove

kwi. 06

Jiimy Choo - historia marki!

dodane przez: PlentyOfLove dn. 06-04-2012 r.
Jiimy Choo - historia marki!

 Buty marki Jimmy Choo od wielu lat są jednymi z najbardziej porzadanych butów na świecie. Podobnie jak Manolo Blahnik, Jimmy Choo zawładnął sercami kobiet tworząc dla nich buty, w których czują się idealane, przy okazji budując potęgę obuwniczą na całym świecie. Jego szpilki noszą największe gwiazdy, a jako pierwsza nosiła je sama Księżna Diana.
Jeśli nie znasz historii fenomenu obuwniczego naszych czasów, koniecznie przeczytaj nasz tekst.
Jimmy Choo urodził się w 1961 roku w Penang, w Malezji. Można powiedzieć, że
miłość do butów „wyssał z mlekiem matki“, bowiem cała jego rodzina zajmowała się
projektowaniem i szyciem butów. Do tej tradycji chłopiec okazał się jeszcze niezwykle utalentowany i pracowity.
Swoje pierwsze buty Jimmy zaprojektował w wieku 11 lat. Ponieważ jego marzeniem było otworzenie butiku sygnowanego własnym nazwiskiem, postanowił podjąć nauki w Londynie, szkoląc się do przyszłego fachu. W latach 80′ otworzył swoje pierwsze atelier połączone ze sklepem. Jego projekty od razu cieszyły się dużym zainteresowaniem klientek, do tego stopnia, iż parę lat później jego szpilki zadebiutowały w kultowym magazynie Vogue.
Współwłaścicielką firmy Jimmy Choo jest Tamara Mellon – dziennikara pisząca dla brytyjskiego Vogue’a . Odkryła buty Choo i postanowiła zainwestować swoje pieniądze w połowę akcji jego firmy. Spowodowało to wzrost liczby butików sygnowanych nazwiskiem projektanta w ciągu trzech lat z czterech do trzydziestu. Dziś Jimmy Choo ma w tej chwili 115 sklepów w 32 krajach, a jego majątek szacuje się na 525,5 miliona funtów!
Od 2001 roku Jimmy zajął się tworzeniem ekskluzywnej kolekcji pret-a-porter, która rozsławiła go na całym świecie i umożliwiła ekspansję jego towarów na cały świat. W asortymencie kolekcji Haute Couture są dziś nie tylko buty, ale także torebki, perfumy, okulary i galanteria skórzana.
Ciekwaym epizodem w karierze Choo był kontrakt ze szwedzkim gigantem H&M, gdzie w niskich cenach można było kupić buty sygnowane jego nazwiskiem, tak jak dziś ubrania sygnowane Marni.
Z okazji 15-lecia działalności ukazała się książka Jimmy Choo XV, a wraz z jej premierą powstała fundacja na rzecz kobiet; sam projektant zapowiedział, że chce stworzyć projekt, który wspierałby młodych, zdolnych projektantów z Malezji.
Choć marka Choo odniosła niekwestionowany międzynarodowy sukces, to jak sam przyznaje, projektant woli tworzyć w swoim pierwszym, malutkim atelier w Londynie i wypróbowywać wygodę szpilek na swoich stopach. I niech tak zostanie, dla naszej wygody i możliwości noszenia tych cudeniek.

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
0