0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

"Inspiracją być. Umiesz?"

blogi.szafa.pl/ /Olimpia_21

mar. 15

Zielona dieta na wiosnę!

dodane przez: Olimpia_21 dn. 15-03-2012 r.
Zielona dieta na wiosnę!

 

 

  Zielona  dieta

 

Zielona dieta to świetna propozycja dla wszystkich, którzy chcą nie tylko schudnać ale i oczyścić swój organizm z toksyn.

 

Nie od dziś wiadomo,że zielone warzywa oczyszczają organizm i działają jak silny środek dezynfekujacy. Dodatkowo korzystnie wpływają na trawienie i wzmacniaja organizm.

Co ważne reguluje również ciśnienie.

Zielone warzywa to bogactwo witamin A, E, K, C, B, a także składników mineralnych – żelazo, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor, beta-karoten.

 

„Zielone’’ produkty ze względu na niską kaloryczność można jeść bez obaw. Dlatego oparta na warzywach i owocach koloru zielonego jest praktycznie dla każdego! Oczywiście jedzenie jedynie owoców i warzyw może trwać tylko przez jakiś czas, po którym powinno się powrócić do spożywania również innych posiłków, a po pewnym czasie, jeśli będzie się miało ochotę, znów przejść na dietę.

 

Co można jeść?

-ciemne mięso drobiowe, np. z indyka,

- orzeszki pistacjowe,
- fasolę,
- warzywa o ciemnozielonych liściach, jak botwina czy szpinak,
- cukinię,
- ogórki,
- bazylię,
- miętę

- szczypior

- rzeżucha

- zielone owoce: agrest, awokado, gruszki, jabłka, melon, jasne winogrona, kiwi.

i generalnie wszystko co jest koloru zielonego

 

A czego unikać?

-        tłuszcze zwierzęce, np. mięso i wędliny, oraz – uwaga! – roślinne, np. olej,
- pełnotłuste produkty mleczne.

 

Oto przykładowe menu na 3 dni:

 

Dzień 1.

śniadanie: zielona herbata(bez cukru), serek ze szczypiorkiem, 1 kiwi.

Drugie śniadanie:  zielone jabłko lub świeży ogórek.

Obiad: zupa krem z brokułów

Krem z brokułów:
Składniki (4 porcje): 2 różyczki brokułów, 1 ziemniak, kawałek selera, pół cytryny, sól, pieprz, 100 ml śmietany, gałązka rozmarynu. Ziemniak i seler pokroić na kawałki, zalać 1 l wody, zagotować. Brokuły opłukać, pokroić, dodać do wywaru, gotować, aż warzywa będą miękkie, przestudzić, zmiksować, przyprawić sokiem z cytryny oraz świeżo zmielonym pieprzem i solą, zaprawić śmietaną, posypać listkami rozmarynu.

 

Kolacja: talerz różnych warzyw z grilla, przyprawionych oliwą z oliwek i ziołami, np. rozmarynem

 

Dzień 2.

 

Śniadanie: -filiżanka herbaty miętowej bez cukru

pojemniczek naturalnego odtłuszczonego jogurtu (0 proc. tłuszczu) z łyżeczką dmuchanego ryżu i kromka ciemnego chleba

Drugie śniadanie: mała kiść zielonych winogron.

Obiad: szpinak z serem i udko kurczaka w aromatycznych ziołach

 

Szpinak z serem:
Składniki (4 porcje): 1/2 kg świeżego szpinaku, 10 dag chudego białego sera, po 1 łyżce płatków migdałów i kaparów, sól, sos jogurtowy, ząbek czosnku, bazylia. Szpinak opłukać, obgotować w osolonym wrzątku, odcedzić. Podawać z sosem wymieszanym z pokruszonym serem, przyprawionym czosnkiem i kaparami, posypać płatkami migdałowymi, udekorować bazylią.

 

Kolacja:1 róża ugotowanych brokułów z roztartym z solą czosnkiem i posiekaną natką pietruszki
i 5 dag ugotowanych ziaren fasoli.

 

Dzień 3.

 

Śniadanie: filiżanka odtłuszczonego mleka z łyżką kakao i 2 kromki ciemnego chleba z sałatą i plasterkiem wędliny z indyka.

 

Drugie śniadanie: 2 owoce kiwi

 

Obiad: ryż z cukinią i groszkiem

 

Ryż z cukinią i groszkiem: młoda cukinia, groszek konserwowy(1/3 puszki),oliwa,2 ząbki czosnku
ugotowany ryż "trzy kolory" (lub brązowy), zielenina,ser do posypania,biały pieprz,

Cukinię pokroić w cienkie plasterki. Podsmażać na małej ilości oliwy tak by ładnie się zrumieniła,posolić,popieprzyć, w międzyczasie dorzucić pokrojony czosnek.Gdy cukinia będzie miękka dodać groszek,a po chwili ryż
Dla lepszego smaku posypać serem i natką.

 

Kolacja: szklanka soku z selera, sałaty, marchewki, szczypty bazylii i pietruszki, z pieprzem i solą
1 kromka razowego chleba z pomidorem
surówka z karbowanej sałaty, średniego ogórka, cukinii, pęczka rukoli i bazylii, soli

 

 

Przez resztę tygodnia komponuj menu na podstawie pierwszych trzech dni lub po prostu powtórz je. Krem z brokułów schowany do lodówki wystarczy ci na kilka dni. Pamiętaj, że kolorowa dieta ma być również zabawą.

 

 



 

 

 

 

 

 

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


ciachochichotka

ciachochichotka napisała:

dodane: 15-03-2012 18:22

ciekawa dietka , tylko ciekawe czy po tej zielenince nie będzie napadu na inne żarełko ;>
 

claudyn
Zobacz blog

claudyn napisała:

dodane: 15-03-2012 11:22

A potem zaczniesz jeść normalnie i przytyjesz... Ludzie nie wierzcie w żadne diety. Jeden osobie na sto to pomaga, reszcie się tylko tak wydaje. MŻ i nic więcej nie pomoże + duża aktywność
 

blebleble1
Zobacz blog

blebleble1 napisała:

dodane: 15-03-2012 08:38

super! dzięki za pomysł! :)
 

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
1