0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

"Inspiracją być. Umiesz?"

blogi.szafa.pl/ /Olimpia_21

mar. 14

Dieta makaronowa? To możliwe!

dodane przez: Olimpia_21 dn. 14-03-2012 r.
Dieta makaronowa? To możliwe!

 Schudnij 3 kg w tydzień jedząc makaron!

  Zapewne nie raz słyszałaś,że makaron tuczy. A to bzdura- tuczące są sosy z którym go zazwyczaj  jemy. Przedstawiam nową dietę która pozwoli Ci schudnąć bez głodu- opartą właśnie na makaronie.  

Makaron to znakomite żródło cennych składników odzywczych (białka roślinnego, skrobi, błonnika ułatwiającego trawienie, witamin z grupy B - usprawniającą przemianę materii i wzmacniającą nerwy - oraz żelaza i magnezu). Wbrew powszechnemu przekonaniu makaron nie jest produktem tuczącym, ponieważ zawiera mało tłuszczu i jest niskokaloryczny. Tuczące są zazwyczaj dodatki z którymi podajemy makaron. Zawiesiste sosy, tłuse mięso, duża ilosć sera, a wszystko  to smażone w głębokim oleju- to wrogowie zgrabnej sylwetki. Jednak można przygotować makaron o wiele lżej i zdrowiej- tak aby stał się naszym sprzymierzeńcem w walce z nadwagą.  

Makarony w twojej diecie to podstawa. Możesz je jeść nawet dwa razy dziennie!
Ale uwaga - porcje nie mogą być zbyt duże. Najlepiej, jeśli wybierzesz makarony pełnoziarniste. Zawierają one 2 razy więcej przyspieszającego trawienie błonnika niż makarony z białej mąki. Dzięki błonnikowi są też bardziej sycące (zjesz mniej!), jest w nich więcej magnezu i witamin z grupy B. Jeśli wybierzesz makarony z białej mąki, koniecznie gotuj je al dente, czyli na półtwardo - będą mniej tuczące.  

Na śniadanie najlepiej zjeść musli z jogurtem naturalnym lub pełnoziarniste pieczywo z dodatkami (np. jajkiem czy chudym twarożkiem).  

Pij 1,5-2 l niegazowanej wody mineralnej (wzmacnia efekt diety),i herbatki ziołowe- zrezygnuj z kawy i czarnej herbaty.
Jedz 5 posiłków dziennie o stałych porach.  

Dzienna porcja kalorii nie powinna przekraczać przez pierwsze 2 tygodnie ok 800 kcal, jeśli chcesz stosować dłużej zwiększ kalorycznosć do 1200 kcal.  

Całkowicie należy zrezygnować ze słodyczy, ciężkich sosów, tłuszczów zwierzęcych.    

Dietę najlepiej stosować przez 14 dni.  

Urozmaicaj dania! Przygotowuj je z różnych rodzajów makaronów i dodatkami, żeby jedzenie było smaczne i kolorowe. Wtedy unikniesz monotonii.   Oto kilka przepisów:

Omlet makaronowo-warzywny: Pokrój w kostkę małą cukinię, dymkę i 3 pieczarki. Podsmaż je na łyżce oleju. Dodaj 1/4 szklanki ugotowanego drobnego makaronu. 2 jajka roztrzep z łyżką wody mineralnej i dodaj do warzyw. Smaż na małym ogniu, aż jajka się zetną, przypraw solą i pieprzem. Zjedz z pomidorowym dipem i świeżą bazylią.

  Sałatka z szynką. Szklankę ugotowanego makaronu wstążki ostudź. Dodaj odrobinę oliwy przyprawionej szczyptą mielonej ostrej papryki i ząbkiem czosnku. 5 dag szynki drobiowej pokrój w cienkie paseczki. Wymieszaj makaron z szynką, posyp świeżą bazylią. Uwaga: jeśli użyjesz kolorowego makaronu, sałatka będzie bardziej efektowna.

Makaronowa sałatka po grecku. Ostudź 1/2 szklanki ugotowanego makaronu rurki. Pokrój w kostkę 1/2 świeżego ogórka, pomidora, a w krążki kilka czarnych oliwek i dymkę. Zrób sos z łyżeczki oliwy, łyżki soku cytrynowego, 1/2 łyżeczki musztardy, odrobiny soli i pieprzu. Wymieszaj wszystkie składniki z sosem, po wierzchu posyp sałatkę pokrojonym w kostkę serem feta.  

Kokardki (farfalle) z pomidorami i rybą.
Makaron ugotować w lekko osolonej wodzie. Rozgrzać łyżeczkę oleju, wrzucić 2 małe pokrojone w krążki pory, podsmażyć.
Dodać 6 łyżek rosołu warzywnego i poddusić.
Filety z mintaja (100g) pokroić na kawałki, posolić, popieprzyć, włożyć do gorącego rosołu z porami, gotować, aż mięso będzie miękkie. Posypać natką

.   Zupa pomidorowa z makaronem. na łyżce oleju podsmaż pokrojone warzywa: kawałek pora, marchewkę, 1/2 papryki i 2 dag drobno pokruszonego spaghetti. Dodaj po 200 ml pomidorów z puszki i bulionu warzywnego. Gotuj 10 min. Zjedz z 2 klopsikami z 5 dag mielonej wołowiny.  

Spaghetti Leonard.
- 100 g spaghetti - 2 łyżeczki oliwy z oliwek - 50 g przekrojonych na pół pieczarek - 1/4 szklanki półtłustego sera śmietankowego - 225 g młodych liści szpinaku - 50 g pokrojonej w cienką kostkę szynki parmeńskiej - sól - świeżo zmielony czarny pieprz - 1 łyżka świeżo startego parmezanu Makaron ugotuj w dużej ilości osolonej wody, odcedź. Na patelni rozgrzej oliwę, włóż pieczarki, smaż 4-5 minut. Dodaj ser śmietankowy i mieszaj, aż się rozpuści. Pieczarki, szynkę i szpinak połącz z makaronem, dopraw do smaku solą i pieprzem, wymieszaj. Przełóż na podgrzane talerze. Spaghetti podawaj posypane parmezanem.
  Życzę smacznego!


 

wpis edytowany 2012-03-15 o godz. 18:01:24

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


AnanasowAaa
Zobacz blog

AnanasowAaa napisała:

dodane: 15-03-2012 15:08

Hahaha, jak będziesz jadła 800kcal dziennie to rownie dobre zamiast makaronu możesz jeść inne, w dodatku mniej węglowodanowe produkty, a i efekt bedzie lepszy...O.o
 

Olimpia_21
Zobacz blog

Olimpia_21 napisała:

dodane: 15-03-2012 07:55

Wygrzebałam te dietke z całego natłoku diet i mi się spododała. zwróćcie uwagi ze nie ma faktycznie nic bardzo tuczacego bo ani serkiem nie zapiekamy ani nic....ja w całości nie stosuje bo az tak makaronu nie lubie ale z przepisów korzystam;)
 

upgradeyou
Zobacz blog

upgradeyou napisała:

dodane: 14-03-2012 22:06

No tu akurat byłabym sceptyczna, co z tego, że nie posiada tłuszczu, jak będziemy jeść makaron dwa razy dziennie, to nie ma opcji, żeby nie przytyć. Węglowodany nie znikają w czarnej dziurze. Ale pełnoziarnisty - jak najbardziej polecam.
 

allaboutfashion

allaboutfashion napisała:

dodane: 14-03-2012 21:44

bardzo ciekawe... ;)
 

koja55
Zobacz blog

koja55 napisała:

dodane: 14-03-2012 21:30

ale beka ;d
 

jonasz71

jonasz71 napisała:

dodane: 14-03-2012 21:21

no jestem mile zaskoczona od jutra zaczynam:)
 

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
1