0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Moja walka o lepszą siebie.

blogi.szafa.pl/ /KrwotoK

mar. 08

Trening interwałowy.

dodane przez: KrwotoK dn. 08-03-2014 r.
Trening interwałowy.

 

 

Witam,

Pisałam o treningu siowym, areobowym więc przyszedł czas na trening interwałowy;)

 

Trening interwałowy precyzyjnie, intensywny trening interwałowy, zwany też HIIT (ang. High Intensity Interval Training), to trening o zmiennej intensywności ćwiczeń. Został on opracowany na potrzeby wyczynowych sportowców w celu polepszenia ich wytrzymałości, siły i prędkości. Okazało się, że niejako ubocznym efektem treningu interwałowego jest znaczna redukcja tkanki tłuszczowej. Właśnie dzięki wyjątkowej skuteczności w redukcji nadmiaru depozytów tłuszczowych (3x bardziej skuteczny od standardowych treningów aerobowych), trening ten stał się wyjątkowo popularny także wśród amatorów. Dodatkową zaletą treningu interwałowego jest krótki czas potrzebny na jego wykonanie. Już 4 minuty (protokół treningowy Tabaty) intensywnego treningu 2-3 razy w tygodniu przynosi doskonałe efekty.

 

Do najczęściej stosowanych ćwiczeń należą:

  • biegi,
  • jazda na rowerze stacjonarnym,
  • przysiady (także ze sztangą),
  • martwe ciągi,
  • pajacyki,
  • skakanie na skakance,
  • ćwiczenia na maszynie eliptycznej,
  • krokodylki (burpees),
  • podciąganie na drążku.

 

Główne zalety treningu interwałowego:

  • Wysoka skuteczność eliminacji nadmiaru tkanki tłuszczowej,
  • Krótki czas sesji treningowych,
  • Poprawa ogólnej kondycji fizycznej w krótkim czasie,
  • Redukcja tkanki tłuszczowej bez jednoczesnej redukcji tkanki mięśniowej,
  • Prosty w przeprowadzeniu (nie jest konieczny sprzęt),
  • Zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę.

 

Przy planowaniu treningu interwałowego należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • Poziom interwałów dobiera się zgodnie z poziomem wytrenowania.
  • Trening interwałowy wykonuje się nie częściej niż 3 razy w tygodniu, z 48 godzinną przerwą.
  • Jednostka treningowa nie powinna przekraczać 30 minut.
  • Około 1,5 godziny przed każdym treningiem należy zjeść posiłek.
  • Przed każdym treningiem należy odpowiednio się nawodnić. Zaleca się regularne picie wody w ciągu całego dnia.

 

Przed każdym treningiem wykonaj około 10-minutową rozgrzewkę aerobową (bieg, jazda na rowerze itp.) oraz rozgrzewkę atletyczną (wymachy rąk, skłony tułowia itp.). Jest ona konieczna i bez niej nie powinno zaczynać się interwałów. Przygotowuje odpowiednio organizm do wysiłku, pomaga uniknąć kontuzji i osiągać lepsze rezultaty.

 

Nie przejmuj się jeśli po treningu będziesz czuć dyskomfort. Mroczki przed oczami, palące płuca, utrata równowagi i wymioty to niestety norma. Doprowadziłaś organizm na skraj szaleństwa. Twoje ciało znalazło się w takiej sytuacji po raz pierwszy, więc samo nie bardzo wie, jak ma reagować. Po kilku treningach większość tych objawów zniknie. Powodzenia;)

                              

 

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


KrwotoK
Zobacz blog

KrwotoK napisała:

dodane: 12-03-2014 19:57

To zależy od intensywności możesz biegać 4 minuty a możesz 15. Wszystko jest zależne od tempa ale minimum to 4 minut (tabata)
 

Anna_Elizabeth
Zobacz blog

Anna_Elizabeth napisała:

dodane: 11-03-2014 22:15

ale nie napisałaś ile czasu powinno się ćwiczyć, ja biegałam 30sec wolno-20sec szybko
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Ten blog powstaje w celu motywowania do pracy nad sobą, kontrolowania wyników a przede wszystkim do walki i nie poddawania się. Jest to mój pierwszy blog więc to kolejne wyzwanie dla mnie;)

O mnie

KrwotoK

Na szafie od: 27-06-2010

Obserwuj

Imię: Angelina Wiek: 23 Wzrost: 168 cm Waga: 54 kg Praktyka: ponad 4 mies ćwiczeń (kwiecień- sierpień), sporadyczne ćwiczenia w pozostałych miesiącach. Dieta: żadna Cel: ujędrnić ciało, pozbyć sie fałdki na brzuchu, podnieść pośladki i piersi.

Obserwują blog
Niezidentyfikowana
Karolka1100
olguskax
kochanie12
alpina
cocietoobchodzi
jussxd
mercedes78
szafiarka_
Madziulkass
kasicon
mycherry
56dorcia
Aneta_2085
olunia0411
LadyAliss18
darczz
antosia1995
renkru2
bori1
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
2