0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Moja walka o lepszą siebie.

blogi.szafa.pl/ /KrwotoK

mar. 08

Trening areobowy. Fakty i mity.

dodane przez: KrwotoK dn. 08-03-2014 r.
Trening areobowy. Fakty i mity.

 

 

Hej,

Dzisiaj kolejna część o treningach, tym razem pod lupę wzięłam trening areobowy potocznie zwanym cardio. Każdy na pewno wie że jest dobry sposób na pozbycie sie tłuszczyku, ale czy każdy wie jak ćwiczyć i jakie procesy zachodza w naszym ciele? ;)

 

Trening areobowy (inaczej - tlenowy) to rodzaj wysiłku, podczas którego energia generowana jest w przeważającej mierze z przemian tlenowych. W praktyce oznacza to długi wysiłek ze stałym tętnem z zakresu 60-80% tętna maksymalnego. Jedną z największych zalet jest wykorzystywanie w trakcie wysiłku aerobowego kwasów tłuszczowych pochodzących z podskórnej tkanki tłuszczowej.

Zalety:

  • poprawia sprawność układu oddechowego,
  • obniża tętno spoczynkowe,
  • zwiększa objętość krwi
  • zabezpiecza przed powstawaniem zmian miażdżycowych,
  • zapobiega osteoporozie, rozwojowi nadciśnienia, powstawania zakrzepów,
  • poprawia profil lipidowy, podwyższając HDL (dobry cholesterol), a obniżając LDL, potocznie określany mianem „złego cholesterolu”.
  • zwiększa wrażliwość tkanek na insulinę i glukozę, co powoduje, że zabezpieczamy się przed rozwojem cukrzycy.

Zalet jest tak wiele, iż powinny one każdego zachęcić do wyboru jednego z wielu treningów aerobowych.

 

Fakty i mity.

1. Na czczo czy po posiłku?

Zaraz po przebudzeniu nasz organizm ma ogromne zapotrzebowanie na energię i aminokwasy rozgałęzione. Odłożenie w czasie śniadania i aplikacja kilkudziesięciu minut treningu tylko pogłębia ten stan. Naturalną reakcją będzie katabolizm mięśni w celu pozyskania tych substratów.

Uszczuplenie zasobów LBM (Lean Body Mass) suchej masy mięśniowej to kolejna przeszkoda w procesie pozbywania się tłuszczu. Badania wykazują, że nie ma istotnych różnic w ilości spalonego tłuszczu pomiędzy grupa trenującą na czczo, a grupą trenującą po posiłku. Udowodniono jednak, że trening na pusty żołądek doprowadza do znacznej utraty mięśni.

 

2. "20 minut"


Informacje, które mówią, że przez pierwsze 20 minut treningu organizm nie spala tłuszczu, a korzysta jedynie z glikogenu (zapasowego materiału energetycznego), też nie do końca są prawdziwe. Tłuszcz spalany jest nieustannie, choć w pewnych sytuacjach rzeczywiście organizm gospodaruje nim oszczędniej. Pamiętajmy jednak, że wpływ na ten proces i na owe "20 minut" ma wiele czynników. Należałoby tu rozpatrzyć m.in. aktywność enzymatyczną, hormonalną oraz rodzaj diety, jaką stosujemy.

 

3. Jeden trening czy dwa?

Dzielenie aerobów  przynosi lepszy efekt niż jednorazowy wysiłek. Dwie sesje aerobów po 30 minut z 20 minutową przerwą między nimi, powodują spalanie  o 21% tłuszczu więcej niż jednorazowy wysiłek trwający 60 minut, mimo że łączny wydatek energetyczny w obu przypadkach jest taki sam.

 

4. Przyzwyczajenie organizmu.

Po kilku tygodniach organizm rozwija mechanizmy adaptacyjne i przestaje reagować na taki sam rodzaj aktywności. By temu zapobiec należy stopniowo wydłużać czas treningu oraz liczbę sesji w tygodniu. Stosować różne formy (bieganie, jazda na rowerze, pływanie), zmieniać pory treningu, a co kilka tygodni, zwyczajnie robić 5-7 dniową przerwę wysiłkową.

 

To tyle w tym temacie ,myślę że wystarczy;)

 

 

 

wpis edytowany 2014-03-08 o godz. 13:58:03

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


KrwotoK
Zobacz blog

KrwotoK napisała:

dodane: 08-03-2014 19:20

Ja wciąż dowiaduje się czegoś nowego i chyba po pozbieraniu wszystkich informacji muszę ułożyć swój plan treningowy na nowo;p Na razie mam przerwę chorobową;p
 

kasicon
Zobacz blog

kasicon napisała:

dodane: 08-03-2014 17:29

O, ciekawy jest ten podział treningu na dwie sesje po 30minut, z przerwą - nie wiedziałam o tym, muszę wypróbować :)
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Ten blog powstaje w celu motywowania do pracy nad sobą, kontrolowania wyników a przede wszystkim do walki i nie poddawania się. Jest to mój pierwszy blog więc to kolejne wyzwanie dla mnie;)

O mnie

KrwotoK

Na szafie od: 27-06-2010

Obserwuj

Imię: Angelina Wiek: 23 Wzrost: 168 cm Waga: 54 kg Praktyka: ponad 4 mies ćwiczeń (kwiecień- sierpień), sporadyczne ćwiczenia w pozostałych miesiącach. Dieta: żadna Cel: ujędrnić ciało, pozbyć sie fałdki na brzuchu, podnieść pośladki i piersi.

Obserwują blog
Niezidentyfikowana
Karolka1100
olguskax
kochanie12
alpina
cocietoobchodzi
jussxd
mercedes78
szafiarka_
Madziulkass
kasicon
mycherry
56dorcia
Aneta_2085
olunia0411
LadyAliss18
darczz
antosia1995
renkru2
bori1
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
2