0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Moja walka o lepszą siebie.

blogi.szafa.pl/ /KrwotoK

mar. 02

Skakanka skuteczny spalacz tłuszczu i nie tylko.

dodane przez: KrwotoK dn. 02-03-2014 r.
Skakanka skuteczny spalacz tłuszczu i nie tylko.

 

Witam,

Dziś o skakance i jej zaletach. Pewnie każdy spotkał sie z tym prostym urządzeniem w dzieciństwie i z pewnością większość widziała sortowców którzy skaczą czy to w filmie czy relacjach z treningów. A czy zastanawiałyście się co tak właściwie robią skoki na skakance? Czy to coś w ogóle daje?

Zapraszam do lektury, postaram się opisać wszystko co trzeba wiedzieć o treningu na skakance;)

 

Wysoka intensywność ćwiczeń w czasie treningu ze skakanką buduje wydolność tlenową i beztlenową porównywalną do sprintów. To niezwykle wszechstronna forma ćwiczeń, którą można wykonywać w dowolnym miejscu, a koszty sprzętu są minimalne. Skakanka zbuduje zgrabne nogi i w tym samym czasie spali extra tłuszcz!

 

Zalety skoków na skaknce:

  • Jest silnym spalaczem tłuszczu. W minutę do 0,2 kcal na każdy kilogram masy ciała. Oznacza to, że kobieta ważąca 65 kg, spali w godzinę 780 kcal!
  • Skoki na skakance potrafią poprawić jędrność tylnych część ramion.
  • Twoje pośladki nabiorą lepszego kształtu.
  • Pomaga w uzyskaniu płaskiego brzucha - w czasie skoków przez skakankę mięśnie brzucha pracują, aby ustabilizować tułów i pomóc w utrzymaniu równowagi
  • Kształtuje silne, wydajne i zgrabne nogi. Pięć minut skoków na skakance tak samo skutecznie ujędrnia nogi, co przebiegnięcie ok. 800 metrów.
  • Buduje silne kości. Skakanka wzmacnia kości w kręgosłupie i podudziach, które są szczególnie narażone na złamanie w podeszłym wieku.
  • To forma ćwiczeń  poprawiająca koordynację, rytm, równowagę i zwinność.
  • Buduje formę i kondycję ekspresowo.

 

Przeciwwskazania do treningu na skakance:

  • spora otyłość,
  • zwyrodnienie stawów,
  • ostra niewydolność układu krążenia.

 

Jaką skakankę wybrać?

Najważniejszy jest wybór długości. Odpowiednio dobrana powinna sięgać do pach, w momencie kiedy staniemy obiema stopami na środku trzymanej w dłoniach skakanki. Podczas skakania powinna delikatnie muskać podłogę. Na rynku jest wiele rodzajów skakanek: ze stalową linką i obciążeniem, z drewnianą rączką, z licznikiem spalonych kalorii, z piankowymi uchwytami uniemożliwiającymi wyślizgiwanie się ze spoconych rąk. Ja używam skakanki z licznikiem kupiłam w biedronce za 19,99, jest lekka i ma regulacje długosci ;)

 

Pierwsze kroki;

Wszystko czego potrzebujesz to dobre buty - wybierz takie, które pochłaniają wstrząsy. Najlepsze to te do cross-treningów lub buty tlenowe, które zapewniają stabilność i amortyzację stóp. Buty do biegania nie są najlepsze, ponieważ słabo trzymają boki stóp. Skakać możesz niemal wszędzie. Unikaj jednak twardych powierzchni betonowych, wybierz sprężyste drewniane podłogi, sztuczną trawę lub podłogę z wykładziną. Nie skacz na macie.

Jak skakać?
• Utrzymanie dobrej postawy jest bardzo istotne. Musisz chronić kolana, biodra, plecy i szyję.

• Patrz przed siebie. Zachowaj talię i plecy proste.

• Trzymaj łokcie nisko i wygięte pod kątem 90 stopni.

• Rytmicznie obracaj linę za pomocą nadgarstków.

• Trzymaj kolana zgięte, aby nie uszkodzić stawów kolanowych podczas skoku.

 

Rodzaje skoków na skakance:
• Pojedyncze podskoki,
• Podwójne podskoki,
• Potrójne podskoki,
• Podskoki do przodu i do tyłu,
• Podskoki na jednej nodze,
• Podskoki na przemian na jednej nodze,
• Podskoki z wykrokiem,
• Ósemka, krzyżowanie liny przed sobą,
• Bieg w miejscu.

 

 

Ja zaczynam systemtayczny trening ze skakanką o efektach będę informować;)

Ćwiczy już ktoś? i może sie pochwalić efektami?

 

wpis edytowany 2014-03-02 o godz. 13:54:53

fitness, skakanka,

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


ona0312

ona0312 napisała:

dodane: 04-03-2014 08:08

żeby mi sie tak chciało jak mi sie nie chce..
 

Brightstar

Brightstar napisała:

dodane: 03-03-2014 23:58

Namówiłaś mnie hehe od jutra zaczynam:D tylko skakankę muszę poszukać:)
 

ona0312

ona0312 napisała:

dodane: 03-03-2014 19:49

ja kiedys kiedys skakałam co dzien po 30min i efekty byly:) oczywiscie nie tak non stop bo wiadomo zdarzyło mi sie"skusic" i od nowa skakałam
 

fullsolareclipse

fullsolareclipse napisała:

dodane: 03-03-2014 19:35

hmm zaczęłabym skakać ale nie wiem jak zacząć skoro te 50 min to dla mnie na 1 dzień może być:D uwielbiam skakać i już kiedys to trenowałam, teraz robię aeroby i trochę dietka:D
 

angua79

angua79 napisała:

dodane: 03-03-2014 15:58

Ja skaczę przed treningiem zasadniczym, 5-10 minut na rozgrzewkę, dobre to, ale jakbym miała skakać 50 minut, chyba bym się okociła :)
 

paulinka88misia
Zobacz blog

paulinka88misia napisała:

dodane: 02-03-2014 23:00

Ja od jutra :)
 

WioluF_666

WioluF_666 napisała:

dodane: 02-03-2014 22:22

ja skaczę od początku lutego. Natomiast mierzę się dopiero od tygodnia. W tak małym czasie zgubiłam 1kg, -2cm w udach, -2cm w talii, - 2cm w brxuchu i -1cm w ramionach. :) również bardzo poprawiła mi się kondycja :) polecam wszystkim ;d
 

ona0312

ona0312 napisała:

dodane: 02-03-2014 19:12

ja na siłowe nie mam czasu.a skakance lubie tylko jakos brakuje mi kopa w tyłek zeby sie znow zabrac za skakanie.
 

KrwotoK
Zobacz blog

KrwotoK napisała:

dodane: 02-03-2014 17:08

Pewnie możemy spróbować razem może ktoś jeszcze się dołączy? :) Skakanka daje więcej możliwości niż ćwiczenia na maszynach. Ale każdy ruch jest dobry ważne żeby coś robić a nie siedzieć na tyłku i narzekać:p Ja oczywiście też robię ćwiczenia siłowe;)
 

kasicon
Zobacz blog

kasicon napisała:

dodane: 02-03-2014 16:56

hej, ja też próbowałam skakanki, ale jakoś nie wiem... nie przypadła mi do gustu ta forma ćwiczeń, nie odmawiając jej oczywiście skuteczności. Raczej preferuję interwały na orbitreku lub stepperze, z takich ćwiczeń cardio a i tak najbardziej lubię jednak ćwiczenia siłowe :)
 

ona0312

ona0312 napisała:

dodane: 02-03-2014 14:21

to moze razem poskaczemy?bedzie mi razniej:)
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Ten blog powstaje w celu motywowania do pracy nad sobą, kontrolowania wyników a przede wszystkim do walki i nie poddawania się. Jest to mój pierwszy blog więc to kolejne wyzwanie dla mnie;)

O mnie

KrwotoK

Na szafie od: 27-06-2010

Obserwuj

Imię: Angelina Wiek: 23 Wzrost: 168 cm Waga: 54 kg Praktyka: ponad 4 mies ćwiczeń (kwiecień- sierpień), sporadyczne ćwiczenia w pozostałych miesiącach. Dieta: żadna Cel: ujędrnić ciało, pozbyć sie fałdki na brzuchu, podnieść pośladki i piersi.

Obserwują blog
Niezidentyfikowana
Karolka1100
olguskax
kochanie12
alpina
cocietoobchodzi
jussxd
mercedes78
szafiarka_
Madziulkass
kasicon
mycherry
56dorcia
Aneta_2085
olunia0411
LadyAliss18
darczz
antosia1995
renkru2
bori1
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
2