0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Moja walka o lepszą siebie.

blogi.szafa.pl/ /KrwotoK

sty. 20

Jak skutecznie ćwiczyć? Poradnik.

dodane przez: KrwotoK dn. 20-01-2014 r.
Jak skutecznie ćwiczyć? Poradnik.

Poniedziałek:)

Rozpoczyna się mój drugi tydzień ćwiczeń;)

Co dziś? nogi z Rebeccą, pośladki z mel b i może boczki:)

Jednak w dzisiejszym poście skupię się na tym jak zwiększyć efektywność ćwiczeń:)

Kilka zasad.

 

 

Jak skutecznie ćwiczyć?

1. Rozgrzewka.

Zawsze! Dobre rozgrzanie organizmu przed ćwiczeniami znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia urazu.

2. Zaczynaj powoli.

Przesadzony start może Cię zniechęcić do dalszych ćwiczeń.

Organizm musi stopniowo przyzwyczajać się do coraz to większego wysiłku, inaczej prawdopodobnie odmówi Ci posłuszeństwa.

3. Zwiększaj.

Dystans, czas ćwiczeń, ciężar, liczbę powtórzeń, intensywność. Nie rób tego zbyt gwałtownie, tylko krok po kroku.

Dopiero gdy Twój organizm będzie czuł się komfortowo z aktualnym poziomem ćwiczeń, lekko je utrudnij. Możesz to robić raz na dwa tygodnie.

4. Ćwicz regularnie.

Najlepiej 3 razy w tygodniu. Nie rób przerw dłuższych niż 3 dni.

5. Pij wodę

Woda uzupełnia wszystkie braki i oczyszcza organizm z toksyn.

Badania wykazały, że nawet tak mała utrata masy ciała jak 1-2% (w postaci potu) prowadzi do znacznego obniżenia wydajności organizmu.

6. Znajdź kogoś do ćwiczeń.

Znajdź osobę z którą będziecie się nawzajem motywować;)

7. Zróżnicuj trening

Organizm nie lubi rutyny. Po pewnym czasie przyzwyczaja się do ćwiczeń i nie ma już takich efektów jak wcześniej.

Dlatego warto jest od czasu do czasu zmienić sposób trenowania.

8. Nie jedz obfitych posiłków przed ćwiczeniami,

Ale też nie rób tego z pustym brzuchem. Musisz dostarczyć sobie pożywienia, które da Ci energię do ruchu.

Dlatego warto zjeść jakiś owoc, sałatkę lub garść orzechów na godzinę przed ćwiczeniami.

9. Stawiaj sobie cel.

Stawianie sobie celów sprawia, że trening staje się wyzwaniem i bardziej się w niego angażujemy. Cele dadzą Ci bardzo wiele motywacji.

10. Rozciąganie.

Zwiększy regenerację mięśni i uchroni przed kontuzją

 

Pamiętaj!

Najlepszy czas na przekąskę jest ok po pół godzinie - godzinie po skończonym treningu. Wtedy organizm wchłania najwięcej wartości odżywczych i to co zjemy idzie na energię, a to co zjemy godzine po treningu idzie na masę mięśniową.

Udowodniono,że najlepszym czasem na ćwiczenia jest okres między godz. 15 a 17, wtedy trening daje największe efekty.

 

Może macie jakieś swoje złote rady na udany trening?

wpis edytowany 2014-01-21 o godz. 13:24:43

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


KrwotoK
Zobacz blog

KrwotoK napisała:

dodane: 21-01-2014 20:11

Post powstał na podstawie kilku źródeł. fitness.wp.pl nie jest to czysto kopiuj/wklej jeśli o to Ci chodzi.
 

musiaaa
Zobacz blog

musiaaa napisała:

dodane: 20-01-2014 17:48

A może podasz źródło, z którego ściągnełaś ten tekst/rady?
 

mordka2
Zobacz blog

mordka2 napisała:

dodane: 20-01-2014 14:13

można ciekawie prowadzić blog???można:D jest co poczytać ?jest! więc piątka z plusem:)
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Ten blog powstaje w celu motywowania do pracy nad sobą, kontrolowania wyników a przede wszystkim do walki i nie poddawania się. Jest to mój pierwszy blog więc to kolejne wyzwanie dla mnie;)

O mnie

KrwotoK

Na szafie od: 27-06-2010

Obserwuj

Imię: Angelina Wiek: 23 Wzrost: 168 cm Waga: 54 kg Praktyka: ponad 4 mies ćwiczeń (kwiecień- sierpień), sporadyczne ćwiczenia w pozostałych miesiącach. Dieta: żadna Cel: ujędrnić ciało, pozbyć sie fałdki na brzuchu, podnieść pośladki i piersi.

Obserwują blog
Niezidentyfikowana
Karolka1100
olguskax
kochanie12
alpina
cocietoobchodzi
jussxd
mercedes78
szafiarka_
Madziulkass
kasicon
mycherry
56dorcia
Aneta_2085
olunia0411
LadyAliss18
darczz
antosia1995
renkru2
bori1
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
2