0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Moja walka o lepszą siebie.

blogi.szafa.pl/ /KrwotoK

sty. 19

Jak jeść aby schudnąć? Poradnik.

dodane przez: KrwotoK dn. 19-01-2014 r.

Witam,

Dziś mam dzień bez ćwiczeń więć napiszę coś o zdrowym odżywianiu. Pisałam post przez 2 godz, ale po przyciśnięciu "dodaj" całe moje wypociny cudownie zniknęły... Dlatego ten post będzie okrojony ;p

 

Otyłość jak wiadomo prowadzi do wielu chorób (nadciśnienie, cukrzyca, wylew, zawał seca, mózgu) Do tego przeszkadza w codziennych czynnościach i obciąża kręgosłup. Jak więc wrócić do formy i zrezygnowac ze złych nawyków?

Po pierwsze żeby schudnąć trzeba jeść! Żadne głodówki ani diety cud czy pomaganie sobie suplementami nie zapewnią Ci zdrowia i cięzko będzie utrzymajć Ci ewentualne efekty. Wyniszczą tylką Twój organizm i osłabią go.

 Musisz wiedzieć, że tyjesz głównie przez węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym (IG). Ponieważ po spożyciu takich węglowodanów cukier w Twojej krwi rośnie gwałtownie w górę. Z kolei organizm nie ma co zrobić z tym nadmiarem cukru i przekształca go w tkankę tłuszczową

Jakie węglowady jeść?

Węglowodany o niskim indeksie glikemicznym.

Jednymi z najlepszych produktów tego typu są:

  • kasza gryczana
  • ryż brązowy
  • makaron pełnoziarnisty
  • płatki owsiane górskie

Pamiętaj – im produkt mniej przetworzony (czyli bardziej naturalny), tym przeważnie niższy IG i lepiej dla Ciebie.

Białko:

Zadbaj o sporą ilość dobrego białka. Szczególnie chude mięso (np. indyk, pierś z kurczaka) oraz chude ryby (np. tuńczyk, dorsz), jajka, ale również białko pochodzenia roślinnego jak np. soczewica czerwona, świetnie wspomaga odchudzanie. Z nabiału jedz serek wiejski lub jogurt niesłodzony, naturalny o niskiej zawartości tłuszczu.

Tłuszcz:

Pamiętaj także o zdrowych tłuszczach, które znajdziesz m.in. w rybach, orzechach włoskich, migdałach bądź oliwie z oliwek. Dobry rodzaj tłuszczów zawiera w sobie kwasy tłuszczowe omega 3, które również wspomagają odchudzanie.

 

Pamiętaj ze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne rózni się zaleznie od wagi, aktywności fizycznej czy płci. Podstawową przemianę materii czyli PPM, oraz ponadpodstawową przemianę materii, na która składa się swoiste dynamiczne działanie pożywienia oraz ilość energii zużytej podczas codziennych zajęć. W najprostszy sposób PPM obliczamy poprzez pomnożenie masy ciała w kg przez 24 godziny:

PPM/dobę=1 kcal * 24h * masa ciała
(kg)

Aby łatwiej było określić całkowity metabolizm stosuje się współczynniki aktywności fizycznej, które wynoszą:

  • 1,4-1,5 - dla osób o małej aktywności fizycznej
  • 1,7 – dla osób o umiarkowanej aktywności fizycznej
  • 2,0 – dla osób o dużej aktywności fizycznej

Wystarczy pomnożyć PPM przez współczynnik aby dowiedzieć się ile kalorii średnio spalamy w ciągu całego dnia.

CPM/dobę=24h * 53kg * 1,5 =1908 kca tyle wyszło u mnie :)

 

Na zakończenie kilka zasad:

1. Jedź produkty pełnowartościowe.

(Na wieczór lepiej unikać węglowodanów, lepsze będzie białko)

2. Jedz dużo warzyw i owoców.

(owoce zjadaj w pierwszej częsci dnia, zawierają cukier)

3. Jedź produkty naturalne.

(unikaj soli oraz chemicznych przypraw)

4. Jedź produkty bogate w błonnik.

(Wspomaga  przemianę materii, zwiększa uczucie sytości, przez co jemy mniejsze porcje oraz naturalnie oczyszcza organizm).

5. Zjadaj 5-6 posiłków dziennie o regularnych porach

(Dzięki temu, przyspieszysz swój metabolizm oraz naturalnie zmniejszysz porcję spożywanych posiłków. Dodatkowo, unikniesz napadów głodu).

6. Jedź śniadanie

( do 2 godz od wstania)

7. Pij dużo wody

(minimum 30 ml na 1kg masy ciała)

8. Gotuj zdrowe posiłki.

(Unikaj smażenia)

9. Nie jedź słosyczny, fast foodów itp to puste kalorie.

10. Myśl pozytywnie i nie poddawaj się, daj sobie czas, wprowadzaj zmiany powoli.

 

Pamiętaj by mieć zawsze przy sobie butelkę wody lub coś na ząb (jabłko) gdy dopadnie Cię głód będziesz przygotowana.

Pamiętaj o aktywności fizycznej nawet najmniejsza potrafi zdziałać cuda.

Jeśli zjesz coś niedozwolonego nie miej wyrzutów sumienia. Pomysl co możesz zrobić w zamian idź na dłuższy spacer, poruszaj się troche.

Unikaj nudy, nuda sprzyja podjadaniu;)

 

Nie przytyłaś wczoraj , nie schudniesz jutro!

                                    

 

wpis edytowany 2014-01-21 o godz. 13:23:43

Brak

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


laraa

laraa napisała:

dodane: 19-01-2014 21:45

"Nie przytyłaś wczoraj,nie schudniesz jutro." Heheh Dokładnie tak.. :) Tyłam 2 lata więc pewnie ok tyle będę zrzucać.
 

mlo0oda
Zobacz blog

mlo0oda napisała:

dodane: 19-01-2014 21:24

dokladnie, to samo motto przyjmuje :)
 

jagodova
Zobacz blog

jagodova napisała:

dodane: 19-01-2014 20:38

'nie przytyłaś wczoraj, nie schudniesz jutro' - doskonałe motto. :D
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Ten blog powstaje w celu motywowania do pracy nad sobą, kontrolowania wyników a przede wszystkim do walki i nie poddawania się. Jest to mój pierwszy blog więc to kolejne wyzwanie dla mnie;)

O mnie

KrwotoK

Na szafie od: 27-06-2010

Obserwuj

Imię: Angelina Wiek: 23 Wzrost: 168 cm Waga: 54 kg Praktyka: ponad 4 mies ćwiczeń (kwiecień- sierpień), sporadyczne ćwiczenia w pozostałych miesiącach. Dieta: żadna Cel: ujędrnić ciało, pozbyć sie fałdki na brzuchu, podnieść pośladki i piersi.

Obserwują blog
Niezidentyfikowana
Karolka1100
olguskax
kochanie12
alpina
cocietoobchodzi
jussxd
mercedes78
szafiarka_
Madziulkass
kasicon
mycherry
56dorcia
Aneta_2085
olunia0411
LadyAliss18
darczz
antosia1995
renkru2
bori1
pokaż więcej

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
3