0% prowizji - na zawsze!

UŻYTKOWNICY

Dietetyczne SoS!

blogi.szafa.pl/ /Dietetyczka_Ana

paź. 17

Proste pomysły by pić więcej.......H20 of course!! ;p

dodane przez: Dietetyczka_Ana dn. 17-10-2012 r.
Proste pomysły by pić więcej.......H20 of course!! ;p

Cześć wszystkim!

To mój pierwszy wpis i z pozoru tematyka może wydawać się dość mało istotna. Każdemu kto pomyślał w ten sposób chciałabym jednak uzmysłowić, że bez wody ani rusz a podczas odchudzania to już w szczególności! Podczas spalania nagromadzonego tłuszczyku powstają w ciele związki które wydalamy właśnie z wodą. Jeśli jej ilość będzie niewystarczająca to kilogramy nie spadną w dół a cały trud włożony w dietę i ćwiczenia nie będzie mieć sensu. Zachęcam więc do wypijania zalecanych 1.5-2litrów wody każdego dnia! Jak się z tym zmierzyć? Pomysłu podaje poniżej:) 

 

DLA PRZYPOMNIENIA KILKA FAKTÓW:

WODA-> 0kcal w 100ml jeśli natomiast jest to woda smakowa jej kaloryczność wzrasta nawet do 200kcal w litrze!

Warto zwrócić uwagę na zawartość minerałów w niej występujących a w pierwszej kolejności sprawdzić ilość jodu. Usprawnia on bowiem pracę mózgu i pobudza metabolizm co sprawia, że jest zdecydowanie zalecany w codziennej diecie. Niestety u osób mieszkających z dala od morza mogą się pojawiać niedobory tego pierwiastka. W trosce o zdrowie zalecono jednak by dodawać go do soli kuchennej i w ten sposób zapobiegać jego brakom w organizmie. Jeśli stronisz od soli i kontrolujesz ilość którą dziennie spożywasz(a mówię tu również o soli dodawanej do chleba, słodyczy itd.) to możesz wybrać wodę o dużej ilości tego pierwiastka jak „Ustroniankę z jodem”.

 

MOJE SPOSOBY NA PORADZENIE SOBIE Z 2LITROWĄ BUTELKĄ KAŻDEGO DNIA:

1.    Pij szklankę wody przed każdym posiłkiem. Wprawdzie nie jest to zalecane dla osób nie będących na diecie-gdyż rozrzedza enzymy trawienne powodując, że pokarm dłużej zalega w żołądku jednak fantastycznie wypełnia jego treść powodując pozorne uczucie sytości. Szklanka wody to tak naprawdę bardzo niewiele. Jeśli przygotowujesz posiłek samodzielnie, już na samym początku gotowania postaw ją w jakimś dobrze widocznym miejscu. Staraj się sięgać po nią za każdym razem gdy na nią spojrzysz. Jeśli natomiast czekasz na posiłek w restauracji zamów butelkę wody mineralnej-zanim kelner przyniesie zamówione danie połowę już opróżnisz.

2.    Pij małymi łykami! Nic dziwnego, że nie masz ochoty na wypicie 2 litrów płynów dziennie jeśli musisz to zrobić na raz. Nie wypijaj szklanki wody w minutę bo po zrobieniu tego będziesz się czuła po prostu ciężko! Dodatkowo sprawisz że woda będzie kojarzyła Ci się z przymusem a nie dobrowolną przyjemnością.

3.    Tak-picie wody może być przyjemne! Jeśli chcesz możesz ją przecież doprawić a wtedy na pewno w niej zasmakujesz. Jeśli preferujesz ją z dodatkiem np. miodu* -bez obaw! Możesz wypijać takiego napoju przynajmniej szklankę dziennie. Pamiętaj, że rewolucjonizujesz swój tryb życia a nowe zasady żywienia mają sprawiać Ci przyjemność. Jeśli będzie inaczej bardzo szybko się poddasz!

*MIÓD (w 100g 320-330 kcal, w jednej łyżeczce-48kcal, akacjowy ma ich najmniej, rzepakowy najwięcej). Jest to produkt bardzo często fałszowany. Nieuczciwi producenci podają pszczołą zwykły, najtańszy cukier aby te przerabiały go na miód. Prawdziwy miód powinien składać się w 80% z cukrów(głównie tych prostych)  a w pozostałych 20% z wody.

 

 

TEST NA AUTENTYCZNOŚĆ.

Jeśli chcesz sprawdzić co właściwie jesz to wlej 3-4 łyżki miodu do szklanki z chłodną wodą. Jeśli masz prawdziwy miód to spłynie on nieprzerwanym strumieniem na dno naczynia, rozpuści się powoli natomiast fałszowany rozpuści się szybko, jego część opadnie na dno natomiast pozostała porcja zatrzyma się na ściankach naczynia lub na powierzchni wody. Innym, prostszym testem jest nabranie miodu na łyżeczkę wprost ze słoiczka i wlanie go strumieniem do tego samego słoiczka. Jeśli utworzy się piramidka miód jest prawdziwy natomiast jeśli utworzy się zagłębienie-jest sztuczny.

Ja osobiście polecam miód gryczany-zawiera on sporo w pełni przyswajalnego żelaza i dodatkowo posiada właściwości odmładzające;)

PRZECHOWYWANIE-> miodek jest mocno higroskopijny co oznacza że wchłania wodę z otoczenia. Dobrym pomysłem jest więc trzymanie go w szczelnym słoiczku i w zaciemnionym pomieszczeniu (idealna byłaby piwnica) by nie namnożyły się w nim np. grzyby. Optymalna temp to 10-14*C

4.    Buteleczkę wody mineralnej miej zawsze przy sobie. Nie mówię tutaj o dźwiganiu ze sobą 1,5 litrowej butli wody lecz o małej buteleczce którą zawsze gdzieś przemycisz.  Nie kupuj za każdym razem nowej lecz przelewaj w domu z dużej. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze oraz przyczynisz się dla ochrony środowiska.

5.    Wodę miej zawsze w zasięgu ręki-dzięki temu będziesz pamiętać o jej wypiciu. W pracy postaw na biurku butelkę lub jeszcze lepiej dzbanek wody. Możesz do niej wrzucić pokrojone plasterki cytryny, pomarańczy trochę mięty lub świeżego ogórka. Dzięki temu, nie dość że będzie ładnie się prezentowała to dodatkowo zachęci do wypicia i poprawi humor.

 

 

6.    Po pobudce wypij szklankę wody by pobudzić perystaltykę jelit i uchronić się przed zaparciami. Najlepiej lekko ją podgrzej bo po przespanej nocy twój rozgrzany jeszcze snem organizm może się zbuntować. Dodatkowo lodowata woda powoduje obkurczanie się ścian żołądka co spowalnia metabolizm. Dlatego też najlepsza jest temperatura jak najbardziej zbliżona do temp ciała-zostaje wtedy szybko wchłonięta.

7. Wbrew pozorom picie kawy i herbaty odwadnia organizm. Podobnie funkcjonuje alkohol dlatego też po jego wypiciu należy wyrównać niedobory płynów. Gdy wracasz z imprezy na której zaszumiało Ci w głowie wypij całą butelkę wody. Wprawdzie to dużo jednak następnego dnia obudzisz się bez kaca więc warto to zrobić.

 

 

 

Jak na razie to tyle pomysłów odnośnie wypijania zalecanych 1.5-2litrów wody dziennie.

Jeśli Wy macie coś do dodania w tym temacie to piszcie!!

 

 

wpis edytowany 2012-10-17 o godz. 21:16:42

zdrowie, fitness, dieta, odchudzanie,

Komentarze



Możliwość komentowania została wyłączona


niedozywiona
Zobacz blog

niedozywiona napisała:

dodane: 18-10-2012 15:36

wiem, ogrom. ale to było około 4 miesiące temu po urodzeniu dziecka. przyłożyłam butelkę na sekundę i odkładałam prawie pustą... masakra, i tak przez prawie dwa miesiące a w ogóle tego nie czułam...
 

Dietetyczka_Ana
Zobacz blog

Dietetyczka_Ana napisała:

dodane: 18-10-2012 15:32

Wiem, że ciężko jest się przemóc ale naprawdę warto! Dodatkowo zaraz czeka nas okres grzewczy a to najgorszy czas dla skóry i włosów które osuszając się tracą połysk i wygląd. Wiec mamy kolejny powód by pić jej jeszcze wiecej!!!:)

P.S 3litry?! uuf niezły hardcore z Ciebie!:D
 

Asiulek11989
Zobacz blog

Asiulek11989 napisała:

dodane: 17-10-2012 21:27

Mnóstwo świetnych rad w jednym miejscu! Napewno je wykorzystam :) Dzięki
 

niedozywiona
Zobacz blog

niedozywiona napisała:

dodane: 17-10-2012 21:15

ja swego czasu wypijałam nawet trzy litry dzienne bo umierałam na suchoty ;x ale teraz ograniczyło mi się już do trzech- czterech herbat dziennie, w taką jesienna pogodę nie potrafię po prostu pić zwykłej wody :)
 

Wyszukiwarka

UŻYTKOWNICY

Szukaj:

RSS

Dodaj do ulubionych

O blogu

Dietetyczne SoS!

Prowadzony przez:
Dietetyczka_Ana

Coś dla dziewczyn (i nie tylko;p) dbających o linię i zdrowie, chcących zrzucić zbędne kilogramy i zasięgnąć informacji na temat tego jak to robić. Zadaj sobie poniższe pytania: czy wiesz co jesz? czy wiesz na co zwracać uwagę robiąc codzienne zakupy? czy wiesz jak przechowywać żywność? czy wiesz które produkty wybrać a które omijać szerokim łukiem? Jeśli nie to zapraszam-może uda mi się Ci pomóc;)

O mnie

Dietetyczka_Ana

Na szafie od: 23-09-2012

Obserwuj

Cześć wszystkim! Nazywam się Ania i jestem absolwentką studiów na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka. Studiuję dodatkowo Dietetykę na studiach podyplomowych i muszę przyznać że kocham to co robię! Od zawsze interesowało mnie wszystko co związane było z jedzeniem,jego przygotowywaniem a również a może przede wszystkim z jego wytwarzaniem i wpływem na organizm człowieka. Chciałabym się więc z Wami podzielić wiedzą i pomóc Wam w miarę możliwości zrzucić zbędne kilogramy i osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Zapraszam do czytania i komentowania wpisów;)

Obserwują blog
Asiulek11989
sylwianowa
nathaira
ameba68

Podaj powód zgłoszenia:


Zamknij
0